پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
ارتباطات نوظهور به گسترش دایره کتابخوانی کمک می‌کند

گیلان- مدیرکل کتابخانه‌های گیلان با بیان اینکه فضای مجازی مانع گرایش به کتاب و کتابخوانی نیست، گفت: از ارتباطات نوظهور استقبال می‌کنیم چرا که می‌تواند به گسترش دایره کتابخوانی کمک کند.

یاسر تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ایبنا در رشت افزود: تجربه‌های جهانی می گوید فضای مجازی مانع گسترش کتاب و کتابخوانی نیست و کشورهای پیشرفته در حال حاضر با وجود فراگیر شدن فضای مجازی بهترین و شیک ترین فضاهایشان را به کتابخانه‌ها اختصاص می دهند.

وی اظهار داشت: فضای مجازی مانع از گسترش کتاب خوانی نیست؛ زیرا بخشی از آنچه در فضای مجازی و رسانه‌های نو ظهور منتشر می شود از محتوای همین کتاب‌هاست؛ ضمن اینکه می توان از آنها برای توسعه و ترغیب کتابخوانی بهره گرفت.

تقوی یکی از عوامل مهم برای گرایش جامعه به خوانش در فضای مجازی را دسترسی آسان به گوشی تلفن همراه و اینترنت عنوان و تصریح کرد: در صورتی که کتابخانه‌ها و کتاب نیز به راحتی در دسترس بودند، گرایش به خوانش کتاب نیز به طوریقین افزایش می یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به تکمیل بیش از ۹۰ درصدی کتابخانه مرکزی رشت اظهارداشت: یکی از مهمترین بخش‌های پیش بینی شده در کتابخانه مرکزی رشت که در سایر کتابخانه‌های استان در دسترس مخاطبین است، امکان جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر بین المللی است.

وی همچنین با دعوت از عموم مردم بویژه پژوهشگران برای عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی گیلان به مناسبت دهه فجر اضافه کرد: علاقمندان با عضویت در یکی از کتابخانه‌های عمومی استان می توانند از منابع و امکان دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی در سراسر ایران بهره مند شوند.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان؛ عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد کتابهای امانتی از ابتدای دههٔ فجر تا ۲۲ بهمن در کتابخانه های عمومی استان در حال اجراست.

گیلان ۸۵ باب کتابخانه دارد که از این تعداد، ۲کتابخانه سیار، ۲۰ کتابخانه روستایی و ۶۳ کتابخانه شهری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها