چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
تسهیل در دسترسی به کتاب از مهمترین اهداف راه‌اندازی کتابخانه‌ها است

گیلان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان توسعه امر کتاب و کتابخوانی را از مهمترین نیازهای جامعه دانست و گفت: تسهیل در دسترسی به کتاب و فضای مطالعه کتابخانه‌ای از مهمترین اهداف مهم راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، یاسر تقوی چهارشنبه در مراسم افتتاح این کتابخانه عمومی در شهر رشت افزود: اگر فضای کتابخانه‌ها توسعه داده شود، امکان حضور در کتابخانه‌ها و دسترسی به کتاب سهل‌تر و خوانش مردم نیز بیشتر می‌شود.

وی اظهار داشت: کتابخانه عمومی زنده یاد «هوشنگ ابتهاج» به عنوان چهارمین کتابخانه مدرسه استان گیلان به ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و تامین نیازهای اطلاعاتی مردم منطقه خواهد پرداخت.

تقوی ایجاد این کتابخانه‌ها را برای تامین بخشی از کمبود فضای مطالعاتی در شهر رشت موثر خواند و گفت: در سال‌های گذشته فضای کتابخانه‌ها در مدارس بلا استفاده مانده بود و راه اندازی این کتابخانه‌ها در فضای مدارس در واقع احیای فضای قدیم کتابخانه‌ای در فرمت و فضای جدید و رونق بخشیدن به فضاهای کتابخانه‌های مدرسه‌ای است.

وی تصریح کرد: این مرکز فرهنگی در فضایی بالغ بر ۸۰ متر مربع و با صرف اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تجهیز و با اختصاص اولیه ۳هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف برای استفاده علاقمندان به کتاب و کتابخوانی گشایش یافت.

تقوی با ابراز امیدواری نسبت به استقبال خوب دانش‌آموزان مدارس شهر رشت از کتابخانه‌های عمومی گفت: افزایش فضاهای مطالعاتی در رفع دغدغه‌های دانش آموزان برای دسترسی به کتاب تاثیر گذار است.

وی همچنین برضرورت هم افزایی بیشتر میان دستگاه های مختلف برای توسعه فضاهای کتابخانه ای در اقصی نقاط استان بویژه شهر رشت تاکید کرد.

تقوی یادآور شد: کتابخانه عمومی زنده یاد هوشنگ ابتهاج به عنوان پیشخوان کتابخانه عمومی خاتم الانبیا (ص) رشت در شهر رشت فعالیت خواهد داشت.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در ادامه از نیک اندیشان و خیرین حوزه کتاب خواست تا در تامین فضاهای کتابخانه ای و نیز کمک به تجهیز و شاداب سازی کتابخانه‌های عمومی و تامین منابع آن نقش آفرینی کنند؛ ضمن اینکه مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز برای تسهیل در امر نقش آفرینی و حضور آنها آماده همکاری‌های لازم است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان همچنین با قدردانی از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس در اختصاص فضاهای کتابخانه ای در مدارس از ادامه این همکاری در ماه‌های آتی خبرداد و گفت: با این همکاری ۳ باب کتابخانه عمومی دیگر در شهرهای مختلف گیلان راه اندازی می‌شود.

امروز کتابخانه عمومی و چهارمین کتابخانه مدرسه‌ای گیلان در رشت گشایش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها