یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
برپایی غرفه‌های کتاب در سراسر استان همدان/ رونمایی از کتاب «دویدن به دنبال باد»

همدان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برپایی غرفه‌های کتاب در سراسر استان همدان طی دهه فجر خبر داد و گفت: کتاب «دویدن به دنبال باد» نوشته سید مهدی موسوی رونمایی می‌شود.

مسعود ویژه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان اظهار کرد: تدوین برنامه‌های دهه مبارک فجر با ماهیت تحقق شعار عدالت فرهنگی در دولت مردمی سیزدهم و در راستای هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر امسال این اداره‌کل در دو سطح برنامه‌های وزارتخانه و استانی تعریف شده است، گفت: این برنامه‌ها در قالب جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری رخ می‌دهد و ایجاد نشاط اجتماعی در برنامه‌های دهه مبارک فجر، زمینه‌ای برای ایجاد شور انتخاباتی استان در یازدهم اسفند است.

ویژه افزود: روز پانزدهم بهمن ماه شاهد برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر طنز استان به میزبانی نهاوند خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اکران فیلم‌های سینمایی جشنواره فجر گفت: امسال ۱۶ فیلم سینمایی در سینماهای فلسطین و فرهنگ همدان از ۱۶ تا ۲۴ بهمن ماه اکران خواهد شد.

وی همچنین به برپایی غرفه‌های کتاب در سراسر استان اشاره کرد و گفت: رونمایی از کتاب «دویدن به دنبال باد» به نویسندگی سید مهدی موسوی فاخر، توزیع کتاب برای ۲۰ منطقه محروم استان و توزیع کتاب‌های تخصصی برای مراکز آموزشی فرهنگی از دیگر برنامه‌های دهه فجر انقلاب است.

ویژه به سایر برنامه‌های دهه مبارک فجر هم اشاره کرد و گفت: برگزاری محفل تلویزیونی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، نشست‌های ادبی و نقد کتاب، برگزاری عصر شعر و خاطره انقلاب و جنگ‌های شادی در تمام شهرستان‌ها و تولید محتوای رسانه‌ای برای استفاده رسانه‌های استان از جمله این برنامه‌هاست.

وی همچنین مشارکت در برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن، دیدار با خانواده شهدای هنرمند و برگزاری نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای در سراسر استان را از برنامه‌های این اداره‌کل برای جشن ۴۵ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها