چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
برنامه‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در دهۀ فجر انقلاب اعلام شد

فهرست برنامه‌ها و نشست‌های فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ایام ۴۵ امین سال پیروزی انقلاب اسلامی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست‌ها و برنامه‌های فرهنگی مختلفی هم‌زمان با آغاز ۴۵ امین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. براساس این گزارش، نشست معرفی و بررسی کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» به عنوان هفتمین کتاب از صد کتاب ماندگار قرن یکشنبه ۱۵ بهمن ساعت ۱۰ برگزار می‌شود.

همچنین نشست‌های «بنیاد فورد: نفوذ فرهنگی و تبلیغ آمریکاگرایی در دوره پهلوی دوم»، «نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیروزی انقلاب اسلامی» و نیز «نقش زنان در انقلاب اسلامی ایران»، «کارنامه ساواک: واکاوی بر پایه اسناد»، «کتابخانه ملی پس از پیروزی انقلاب اسلامی: ۴۵ سال گردآوری، حفاظت، سازماندهی و اشاعه اطلاعات میراث مکتوب» ازجمله نشست‌های تخصصی این ایام است که با نگاه به اسناد تاریخی برگزار خواهد شد.

برپایی سه نمایشگاه یکی در ساختمان آرشیو ملی (واقع در اتوبان حقانی نبش خیابان کوشا) با عنوان «مسیر انقلاب» و مشتمل بر تصاویر تاریخی امام خمینی از پاریس تا مدرسه علوی، و نیز نمایشگاه منابع کتابی تاریخ انقلاب اسلامی در تالار ایران‌شناسی و نمایشگاه «نقش زنان در انقلاب اسلامی ایران» در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان ازجمله برنامه‌های این دهه است. اهداء منابع کتابخانه‌ای به ۴۵ منطقه کم‌برخوردار روستایی و عشایری و نیز برپایی نمایشگاه‌های مجازی با موضوعات مرتبط با پیروزی انقلاب و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی «اصول کلی حفاظت پیشگیرانه» از دیگر برنامه‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در دهه فجر است؛ همچنین در این ایام، جدیدترین شماره نشریه سندنگار ویژه اسناد و تصاویری از انقلاب اسلامی ایران منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها