چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
ناشران البرزی حمایت می‌شوند/ لزوم ورود جدی به حوزه کتاب کودک و نوجوان

البرز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: تلاش می کنیم تا انتشارات استان البرز با یک نگاه ملی نسبت به انتشار برخی کتب به خصوص در حوزه کودک و نوجوان ورود جدی‌تری داشته باشد.

سعید جابری انصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی شعر فجر (محفل شعر بانوان) در کرج اظهار داشت: با عزم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره‌ها به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به درخشش نغمه مستشار نظامی در بین شعرای استان البرز یادآور شد: امروز اجتماع بانوان شاعر را در قالب محفل شعر بانوان به عنوان زیرمجموعه سلسله برنامه‌های جشنواره بین المللی شعر فجر برگزار کردیم.

البرز میزبان جشنواره فیلم فجر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اضافه کرد: جشنواره هنرهای تجسمی نیز از روز گذشته با حضور هنرمندان مختلف در یکی از هنرستان‌های پسرانه استان آغاز به کار کرده است.

جابری انصاری عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر نیز از ۱۶ تا ۲۳ بهمن در سینما ساویز، اکومال و پرشین برگزار و فیلم‌های مرتبط با جشنواره فجر اکران می‌شود؛ با انجمن سینماداران مذاکره شده تا با در نظر گرفتن تسهیلات لازم برای مردم آنها را برای حضور در این جشنواره ترغیب کنند.

وی افزود: در کنار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در برنامه‌هایی که متناسب با گرامیداشت ایام دهه فجر است، حضور فعالی داریم و تلاش می‌کنیم با آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های مرتبط نیز همکاری داشته باشیم؛ اصلی‌ترین جامعه هدف نوجوانان و جوانان کشور هستند که عمده آنها در آموزش و پرورش حضور دارند، برای همین با اداره‌کل آموزش و پرورش البرز برنامه‌های مشترکی داریم.

لزوم ورود جدی ناشران البرزی به حوزه کتاب کودک و نوجوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانالبرز در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اهمیت حوزه کتاب بر کسی پوشیده نیست و بزرگان نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه تعالی ادبیات و زبان فارسی تاکیدات جدی دارند، بنابراین توجه به حوزه کتاب امری غیرقابل انکار است.

جابری انصاری با تأکید بر اینکه در استان البرز نویسندگان مطرحی زندگی می کنند، گفت: ناشران در این استان فعالیت خوبی دارند و تلاش می کنیم تا ناشران استان با یک نگاه ملی نسبت به انتشار برخی کتب به خصوص در حوزه کودک و نوجوان ورود کنند.

وی عنوان کرد: از اداره‌کل کتاب وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی حمایت‌های لازم را برای انتشارات استان البرز جذب می‌کنیم؛ همچنین با خانه ادبیات و کتاب ایران نیز مذاکرات لازم برای همکاری با انتشارات را انجام می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها