سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
پاتوق مکتب داستان سعید تشکری برگزار خواهد شد

خراسان‌رضوی - هم‌زمان با دومین سالگرد آسمانی شدن سعید تشکری داستان‌نویس و کارگردان سرشناس، پاتوق داستانی به نام «مکتب داستان سعید تشکری» در مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در مشهد، هم‌زمان با دومین سالگرد آسمانی شدن زنده‌نام سعید تشکری، داستان‌نویس و کارگردان سرشناس دوشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ پاتوق داستانی به نام «مکتب داستان سعید تشکری» در مشهد آغاز به کار و به صورت ماهیانه به کار خود ادامه خواهد داد.

هدف از شکل‌گیری این پاتوق زنده ماندن نام سعید تشکری در پهنه ادبیات داستانی این مرز و بوم است چراکه نگاه این داستان‌نویس به ادبیات او را یکی از سرآمدان سرزمین‌مان کرده است. سعید تشکری ادبیات دینی و نیایشی را با رویکردی جدید به دنیای ادبیات داستانی وارد کرد که نمونه آن را در برخی آثارش نظیر مفتون‌وفیروزه، ولادت، غریب‌قرب، شاه‌بهار و سبز-آبی مشاهده می‌کنیم.

احیاء نمایشنامه‌نویسی و تئاتر رضوی با دیدی تازه به فرهنگ رضوی توسط نمایشنامه‌هایی چون هفت‌دریاشبنمی و آه‌وماه از دیگر فعالیت‌های این نویسنده برجسته‌ی مشهدی است. از سویی دیگر او در این سال‌ها به تربیت شاگردان فراوانی در دوره‌ها و سال‌های مختلف زندگی‌اش از حسینیه هنر تا عصرانه‌های رضوی و حوزه هنری مشهد همت گماشت.

کشف جدیدترین متدهای نویسندگی و فهم تمامی این تکنیک‌ها به شاگردان و دوست‌داران ادبیات با تشکیل کارگاه‌های مختلف داستان کوتاه، نمایشنامه، رمان و فیلمنامه از دیگر ویژگی‌های بارز زندگی هنری او بود.

شرکت کنندگان این پاتوق داستانی، تلفیقی از شاگردان و دوستان هستند و مدیریت این نشست‌ها بر عهده خانواده این نویسنده سرشناس است همچنین اینکه حضور برای تمامی علاقه مندان به این حوزه در این مکتب داستانی آزاد است.

به گزارش ایبنا؛ علاقه‌مندان به شرکت در «مکتب داستان سعید تشکری» جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۳۷۷۶۰۴۱۴۵ تماس حاصل فرمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها