سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
کتابخانه روستای «دنگسرک» ساری در دهه فجر افتتاح می‌شود

مازندران- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: از افتتاح کتابخانه روستای «دنگسرک» ساری در دهه فجر خبر داد و سایر برنامه‌های دهه فجر را تشریح کرد.

سکینه خاتون مهدیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، اظهار کرد: همزمان با دهه فجر برنامه‌های متنوعی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران اجرا می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه دنگسرک در ساری، افزود: انجمن خیران توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی با حضور مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه عمومی مازندران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دهه فجر، اجرای همایش «مازندران در گذر تاریخ» با محوریت انتخابات در مازندران با تأکید بر نقش مردم در انتخاب مذهب تشیع با حضور «خسرو معتضد» در کتابخانه شهیدان نجاریان بابل است، گفت: رونمایی از کتاب «مدیر مدرسه شریعت» با حضور رحیم مخدومی از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه فجر برگزار می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه مسابقه کتابخوانی با محوریت زنان تأثیرگذار انقلابی از کتاب «بانوی برتر» برگزار می‌شود، تصریح کرد: رونمایی از پوستر جشنواره شعر «از قال و حال» هم از برنامه‌های دهه فجر است.

مهدیان‌پور با اشاره به تنوع گروه سنی در برگزاری برنامه‌های دهه فجر، ادامه داد: پویش پرچم دوست داشتنی من که ساخت کاردستی و مسابقه نقاشی است برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه محفل استانی «بر خوان شعر» با محوریت حضور مردم در حماسه آفرینی‌های انقلاب و انتخابات در دهه فجر اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: معرفی کتاب‌های انقلاب اسلامی در صدا و سیمای مازندران با عنوان «ایام الله» انجام خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به دیدار با خانواده شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نخستین کتاب‌واره شهدای خلبان استان مازندران به صورت ملی در قائم شهر برگزار می‌شود.

این مسئول از برپایی نمایشگاه «پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت» در شهرستان‌ها خبرداد و افزود: در شهرستان‌های بابل، سیمرغ، ساری، بابلسر و دیگر شهرها میزبان عصر شعر انقلاب خواهیم بود.

مهدیان‌پور با بیان اینکه رونمایی از کتاب در شهرستان‌های ساری، آمل، تنکابن و عباس‌آباد از دیگر برنامه‌های دهه فجر است، گفت: برکزاری مسابقه کتابخوانی دانستنی‌های تاریخ انقلاب اسلامی ایران، ویژه نوجوانان در چند شهرستان، محفل روایتگری از دوران انقلاب در کتابخانه‌های شهرستان، پویش کتابخوانی معرفی کتاب توسط کارکنان دستگاه‌های اجرایی در فریدونکنار، کارگاه آموزشی گفتمان انقلاب با تأکید بر نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ در کتابخانه‌های شهرستان و برپایی غرفه فرهنگی کتابخوانی در مسیر راهپیمایی تمامی شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های کتابخانه عمومی مازندران در دهه فجر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها