یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
خاطرات امیر سرتیپ هاشمی در «حسام» منتشر شد

«حسام» خاطرات امیر سرتیپ سید حسام هاشمی به همت هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی به چاپ رسید. این اثر زندگی‌نامه امیر سرتیپ هاشمی، جانشین هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی است که یادها، خاطرات، دیده‌ها، شنیده‌ها، تجربیات و عملکردهای خود را به رشته تحریر در آورده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ «حسام» خاطرات امیر سرتیپ سید حسام هاشمی از سوی هیات معارف جنگ شهید علی صیاد شیرازی منتشر شد.

این کتاب نگاهی به زندگی و کارنامه این امیر ارتش دارد که جانشین هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی است که در این کتاب آنچه از لحظه ورود به ارتش انجام داده شامل حضور در جنگ تحمیلی و پس ازآن را به نگارش درآورده است.

سید حسام هاشمی را همراه با شهید علی صیاد شیرازی می‌شناسند. آن دو با هم دوران انقلاب، دفاع در کردستان و هشت سال جنگ را سپری کردند و دوستی‌شان تا ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ روز شهادت صیاد شیرازی ادامه داشت. صیاد شیرازی پس از پایان جنگ، خود را فارغ از آن ندید و هیات معارف جنگ را در ارتش تاسیس کرد تا تجارب دوران نبرد را به نسل جوان و دانشجویان دانشگاه افسری منتقل کند. او برای بازخوانی دقیق عملیات‌ها، فرماندهان و پیش‌کسوتان را به صحنه نبرد برد تا با یادآوری خاطرات شان، حقایق و واقعیت‌های تلخ و شیرین عملیات‌ها را گردآوری و تدوین کند. سید حسام در این کار هم در کنار صیاد شیرازی و از بنیانگذاران این حرکت پژوهشی و فرهنگی بود.

هاشمی در سال ۱۳۴۶ وارد دانشکده افسری شد. نام دوره‌شان، «اروندرود» بود. فارغ‌التحصیلان اروندرود افسران جوانی بودند که با درجه سراونی؛ در دوران انقلاب و همچنین در مبارزه با ضدانقلاب و پس از آن در دفاع مقدس خوش درخشیدند. آنها در هشت سال جنگ، مسئولیت‌های در رده فرماندهی گردان، تیپ، لشکر و قرارگاه‌های مقدم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران داشتند و سی و چهار شهید و صدها جانباز تقدیم انقلاب و میهن کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها