دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
«مرد پشت آیفون» به بازار کتاب ملحق شد

مجموعه داستان «مرد پشت آیفون» نوشته ماشاالله خاکسار به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، تازه‌ترین اثر داستانی ماشاالله خاکسار با عنوان «مرد پشت آیفون» شامل ۱۳ داستان کوتاه به نام‌های «چرا داستان‌نویس شدم؟»، «عَبِد خَرَکی»، «شکلات مجانی»، «من و جِفری»، «رضا فُگُر»، «جد بزرگوار من»، «سوپر وایزر»، «سونامی»، «گزارش روزانه»، «زیارت»، «مرد پشت آیفون»، «بازنشسته‌ها» و «چرا قصه‌نویسی را کنار گذاشتم» است.

در بخشی از داستان «چرا داستان‌نویس شدم؟» که به فرهاد کشوری تقدیم شده است، می‌خوانیم: «تصمیم گرفتم برای به دیت آوردن روحیه و اقتدارِ از دست رفته، طبق مقاله عمل کنم به‌خصوص که حقوق مستمری چند ماهه‌ای را که طلب داشتم یکباره به حسابم ریخته بودند. بعد از صاف کردن قرض‌وقوله‌ها و پرداخت لیست عریض و طویل ستاره و بچه‌ها، خوشحال از پولی که از این پس هر ماه در جیب خواهم داشت، برای اولین‌بار به فکر خودم افتادم که به جای به دست آوردن دل این و آن، طبق توصیه‌ی مقاله‌نویس برای دل خودم زندگی کنم تا شاید از میان صدها آرزوی برآروده نشده به یکی‌شان برسم.»

در معرفی کتاب آمده است: «قد دراز و هیکل گنده‌اش بیشتر به جان وین، هنرپیشه امریکایی، می‎خورد. به‌خصوص وقتی کلاه حصیری سرش می‌گذاشت. اگر سرحال بود، مهربان و دست‌ودل‌باز می‌شد و روی لقبی که بچه‌ها به او داده بودند حساسیت نشان نمی‌داد. بفهمی‌نفهمی خوشش هم می‌آمد. اما وقتی دِمغ بود و به قول خودش اخلاقش گُه‌مرغی می‌شد، بد به حال کسی یا کسانی که سر شوخی را با او باز می‌کردند، واقعاً خر می‌شد آن هم خر جِفتک پران. در همه‌ی کارها و مسائل شهری و محلی به هر شکل خودش را قاطی می‌کرد. به قول خودش فرمولش را بلد بود. از کلمه‌ی فرمول خوشش می‌آمد. وقتی که می‌خواست از خودش یا کسی تعریف کند به‌جا و بی‌جا از این کلمه استفاده می‌کرد، «فلانی فرمول کار را بلد است. فرمول زندگی دستش است. بچه‌هایش را با فرمول بار آورده.» و اینکه «با چه فرمولی به اینجا رسیده.» همه، جزو اسرار فرمولش بود.»

نشر نونوشت اخیراً «مرد پشت آیفون» را در ۸۱ صفحه، با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۸۰ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها