شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
«شناخت‌نامه دشتی» به بازار کتاب آمد

بوشهر - کتاب «شناخت‌نامه دشتی» نوشته حمید زارعی و طیبه ادریسی، نویسندگان جنوبی به همت انتشارات نگاه آشنا منتشر و روانه بازار کتاب شد.

یکی از مؤلفان این کتاب به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این اثر به بررسی ابعاد مختلف منطقه دشتی پرداخته و در ۲۴۰ صفحه منتشر شده است.

حمید زارعی افزود: «شناخت‌نامه دشتی» کار مشترک من و طیبه ادریسی دانشجوی دکترای تاریخ دانشگاه الزهرا تهران است که غلامرضا زائری به عنوان ویراستار، سمیه غریبی طراح جلد و سید کریم و سولماز موسوی به عنوان عکاس در کنار بازنگری حسین باغبانی، غلامرضا عوض‌نژاد و غلامرضا قربانی‌‎مقدم یاریگر ما در تالیف آن بوده‌اند.

وی سپس به تشریح محتوای این کتاب پرداخت و گفت: شناخت‌نامه دشتی شامل مقدمه، شش فصل، نتیجه، فهرست منابع و ماخذ و فهرست اعلام است.

زارعی درباره سرفصل‌های شناخت‌نامه دشتی ادامه داد: در فصل اول کتاب به جغرافیای انسانی و طبیعی شهرستان دشتی پرداخته شده، فصل دوم جغرافیای تاریخی شهرستان دشتی را بررسی کرده، فصل سوم جغرافیای اقتصادی دشتی را شامل می‎‎‌شود، فصل چهارم به شهرستان دشتی در دوران مبارزات ضد استعماری، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص دارد، فصل پنجم جغرافیای فرهنگی دشتی مورد بررسی قرار گرفته و بخش ششم به اماکن فرهنگی دشتی اختصاص یافته است.

این شاعر و نویسنده خورموجی تاکید کرد: شناخت‌نامه دشتی به معرفی جنبه‌های گوناگون این منطقه می‎‌پردازد و شاخص‌‎های گوناگون این شهرستان را واکاوی و معرفی می‎‌کند تا اطلاعات لازم را در اختیار علاقه‎‌مندان و دوستداران تاریخ، جغرافیا و فرهنگ این منطقه قرار دهد.

زارعی یادآور شد: این اثر با تحلیل و بررسی گذشته و حال منطقه دشتی شرایط لازم را برای برنامه‌ریزی‎‌های آتی در اختیار مدیران شهرستان قرار می‎‌دهد تا با دقت بیشتری توسعه همه جانبه این دیار را در دستور کار خود قرار دهند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نجمه خاتون عاشوری FI ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    بسیار عالی و مفید و باارزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها