دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کتاب «نقاشی عثمانی و تأثیرات کتاب‌آرایی ایرانی بر آن» منتشر شد

کتاب «نقاشی عثمانی و تأثیرات کتاب‌آرایی ایرانی بر آن» نوشتهٔ فرزانه فرخ فر از انتشارات مهر نوروز در ۲۲۴ صفحه با قیمت ۱۲۷ هزار تومان در نوبت اول، زمستان ۱۴۰۲ وارد بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «نقاشی عثمانی و تأثیرات کتاب‌آرایی ایرانی بر آن» نوشتهٔ فرزانه فرخ‌فر از انتشارات مهر نوروز در ۲۲۴ صفحه با قیمت ۱۲۷ هزار تومان در نوبت اول زمستان ۱۴۰۲ وارد بازار کتاب شد.

این کتاب با تمرکز بر هنر و فرهنگ نقاشی‌های عثمانی گردآوری شده است و پژوهشی حول محور این عنوان به‌صورت دقیق و کامل انجام‌گرفته است. نویسنده در ابتدای این کتاب با پرسش چگونگی میزان تأثیرگذاری فرهنگ و هنر ایران بر آسیا صغیر آغاز می‌کند که در نهایت منجر به مطالعاتی گسترده در هنر این منطقه می‌شود.

کتاب «نقاشی عثمانی و تأثیرات کتاب‌آرایی ایرانی بر آن» با اشاره به اینکه آسیای صغیر و آسیای میانه به‌عنوان دو منطقه، ریشه‌های به‌هم‌تنیده‌ای دارند که اهمیت شناخت روابط فرهنگی هنری آشکار و پنهان در این دو منطقه معنا پیدا می‌کند.

همچنین تأکید به این اشاره؛ روابط سیاسی فرهنگی عثمانیان را بیش‌ازپیش با ایران و مهم‌ترین رویدادهای تاریخ هنرهای تصویری ایران از جمله تیموریان و صفویان مرتبط می‌سازد.

کتاب «نقاشی عثمانی و تأثیرات کتاب‌آرایی ایرانی بر آن» با موضوع هنر نقاشی عثمانی برای هنردوستان رشته نقاشی و تاریخ نقاشی ایرانی مناسب خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها