دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کتاب «بچه‌های کوچه بینش» منتشر شد

زنجان- رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: کتاب «بچه‌های کوچه بینش» روایت بهمن سال ۱۳۶۵ منتشر شد.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: کتاب «بچه‌های کوچه بینش» روایت داستانی خاطرات جمعی از دانش‌آموزان بمباران دوم بهمن سال ۶۵ از آثار مکتوب حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان است که منتشر شده است.

وی ادامه داد: این کتاب حاصل ۵۰۰ ساعت مصاحبه از شاهدان و راویان واقعه تلخ بمباران کوچه بینش است که به قلم جمعی از نویسندگان جوان استان نگارش و توسط زهره میرعیسی‌خانی گردآوری شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه فردا همزمان با سالروز این رویداد تاریخی کتاب بچه های بینش رونمایی خواهد شد، اضافه کرد: این کتاب با حضور راویان واقعه و نویسندگان در کانون سهروردی زنجان رونمایی خواهد شد.

نعمتی با اشاره به اینکه در این برنامه آثار و تولیدات مکتوب حوزه هنری استان زنجان نیز رونمایی خواهد شد، افزود: دو کتاب مصور «عجیب مثل رفتار بچه‌ها» و «کلاغ‌های روسیاه» از دیگر آثار مکتوب حوزه هنری استان است که توسط دو هنرمند جوان مائده نجفلو و مینا جزئی تصویرگری شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان تصریح کرد: مضامین این دو کتاب برگرفته از داستان‌های کتاب «بچه‌های کوچه بینش» است که متون داستانی این کتاب‌ها به ترتیب توسط لیلا دوستی‌فرد و مهسا سیفی نگارش شده است.

وی افزود: همچنین در این برنامه از دو عنوان اثر کمیک‌موشن از داستان‌های واقعه بمباران مدرسه بینش نیز رونمایی خواهد شد.

۳۲ سال قبل در بهمن‌ماه سال ۶۵، سالی که سال سرنوشت جنگ نام گرفته بود، رژیم بعثی صدام، جنگ شهرها را شروع کرده بود و سهم شهر زنجان از این واقعه تلخ، ۴ نوبت بمباران مناطق غیرنظامی بود که به شهادت ۷۰ نفر منجر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط