یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
فعالیت‌های کتاب محور در فهرست برنامه‌های اعتکاف هنرمندان در گرگان قرار گرفت

گلستان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه برای نخستین بار مراسم معنوی اعتکاف ویژه فعالان فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی شهرستان گرگان برگزار می‌شود، گفت: در کنار مراسم اعتکاف، برنامه‌های جنبی همچون معرفی کتاب، شعرخوانی و کتاب‌خوانی پیش‌بینی‌ شده است.

الهام متین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، گفت: برای نخستین بار مراسم معنوی اعتکاف با عنوان «پرواز در ملکوت» ویژه فعالان فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی در مسجد امام حسین (ع) واقع در کوی استرآبادی گرگان (عدالت ۴۶ روبه روی اوحدی ۷) از تاریخ ۵ تا ۷ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

وی ضمن دعوت از جامعه بزرگ فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی شهرستان گرگان و حومه (فعالان در محدوده حد ترخص شرعی گرگان) به حضور در این ضیافت معنوی عاشقانه، گفت: مهلت ثبت‌نام تا سوم بهمن‌ماه است و در ایام برپایی مراسم اعتکاف برآن هستیم به همت معتکفان به‌تناسب رشته‌ای که در آن فعالیت می‌کنند، آثاری را تولید و ارائه دهیم.

الهام متین در ادامه به برخی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده ویژه مراسم اعتکاف در مسجد امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: معرفی کتاب، شعرخوانی و کتاب‌خوانی در کنار برخی فعالیت‌های هنری که قابلیت اجرا در محل دارند را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی در خاتمه اظهار کرد: با توجه به اینکه روز پایانی مراسم اعتکاف مصادف با ارتحال حضرت زینب (س) است، ضمن پیش‌بینی رویدادی موضوعی؛ برپایی نمایشگاه از آثار تولیدی و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اجرای تعزیه محیطی برای ایام اعتکاف را در نظر گرفته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها