یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
مراسم اختتامیه نهمین دوره جایزه جهانی اربعین برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه نهمین دوره جایزه جهانی اربعین، شنبه ۷ بهمن‌ماه به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مصادف با سالروز وفات اسوه صبر و استقامت، عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری (س)، مراسم اختتامیه نهمین دوره جایزه جهانی اربعین، روز شنبه ۷ بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی در محل حسینیه الزهرا (س) این سازمان برگزار می‌شود.

در این مراسم، برگزیدگان نهمین جایزه جهانی اربعین که به عنوان برنامه‌ای فرهنگی دینی در مقیاس بین‌المللی به ابتکار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود، تقدیر می‌شوند.

شرکت‌کنندگان در نهمین دوره این جایزه آثار هنری خود را در سه بخش مختلف ادبی، هنری و فضای مجازی با هدف ترویج فرهنگ حسینی و نمایش جلوه‌های دلدادگی به حضرت سیدالشهدا (ع) برای مسئولان این رویداد فرهنگی ارسال کرده‌اند که توسط زبده‌ترین افراد و بهترین اساتید در هر رشته در معرض داوری قرار گرفتند.

مراسم اختتامیه این رویداد همراه با تقدیر و اهدای جوایز نفرات اول تا سوم در شش رشته عکس، فیلم، فعالان فضای مجازی، شعر، کتاب، خاطره و مقاله و سفرنامه نویسی صورت می‌گیرد.

رونمایی از پوستر دهمین دوره این جایزه و برگزاری نمایشگاهی از آثار منتخب و شایسته تقدیر از برنامه‌های جانبی این همایش خواهد بود.

همچنین، ارتباط مستقیم رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور، ایرانیان مقیم و دوستداران انقلاب اسلامی همزمان به صورت مجازی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این جایزه به نشانی «intelarbaeen.com» صورت می‌گیرد.

بنابر اعلام این خبر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی با بهره‌برداری از ظرفیت بی‌نظیر و ارزشمند راهپیمایی میلیونی اربعین، جایزه جهانی اربعین را در سال ۱۳۹۳ پایه‌گذاری کرد که با توجه به استقبال گسترده عاشقان امام حسین (ع) از اقصی نقاط جهان، تاکنون ۸ دوره از آن با موفقیت برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط