یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
ترس از تنهایی دستمایه داستان‌های «گوش قرمز» است

مائده مرتضوی، منتقد ادبی گفت: دستمایه داستان‌های مجموعه «گوش قرمز» تنهایی شخصیت‌ها و ترس از این تنهایی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مائده مرتضوی در جلسه رونمایی مجموعه داستان «گوش قرمز» نوشته شهاب فرج‌اللهی که ۲۹ دی در فروشگاه نشر چشمه برگزار شد، عنوان کرد: دستمایه داستان‌های این مجموعه تنهایی شخصیت‌ها و ترس از این تنهایی است. همچنین در این کتاب کاملاً به ذهن خواننده احترام گذاشته شده است و ذهن خواننده دچار پرش نمی شود.

محمد اسعدی، از منتقدان ادبی هم به اولین داستان این مجموعه پرداخت و گفت: این داستان برشی از زندگی یک خانواده است و یک لاک‌پشت راوی داستان است که به دور از کلیشه‌های داستانی، اتفاقات روزمره این خانواده را روایت می‌کند.

وی در پایان سخنان خود ضمن تایید استاندارد بودن داستان‌های این مجموعه اضافه کرد: شکل روایت داستان‌های این مجموعه شبیه فیلم‌های سینمایی سکانس‌بندی شده است.

مجموعه داستان «گوش قرمز» ۱۰ داستان کوتاه از شهاب فرج‌اللهی، نویسنده جوان را شامل می‌شود که توسط نشر روزگار در دی ماه ۱۴۰۲ روانه بازار کتاب شد. «گوش قرمز»، «کابوس‌های نیلوفرانه»، «مرخصی»، «ستون پنجم»، «زن‌ها هیچ وقت اشتباه نمی‌کنند»، «سه دقیقه و پنجاه و شش ثانیه»، «همت تقاطع مدرس»، «تایتانیک»، «مثل رقصیدن بدون آهنگ» و «پنگوئن امپراتور» اسامی داستان‌های کتاب است.


در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «هیچ چیزی بدتر از آن نیست که توی باتلاقی دست‌وپا بزنی که شب‌ها کابوس‌اش را می‌بینی، با حساب دیشب دقیقاً ۱۸ شب است که کابوس می‌بینم و در همه آنها نیلوفر همیشه خواب است. من هم کنارش دراز کشیده و به کلاه سربازی‌ای خیره شده‌ام که روی چوب‌لباسی آویزان است.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها