یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه‌های آستان قدس رضوی و دانشگاه‌های پاکستان

خراسان‌رضوی- رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان همراه با جمعی از روسای دانشگاه‌های این کشور با حضور در نشست با مدیران مراکز علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی، ضمن آشنایی با ظرفیت‌های علمی این آستان، دو تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی و بین‌المللی امام رضا (ع) امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی به معرفی مجموعه‌های تحت مدیریت خود پرداختند.

مختار احمد، رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان در این نشست که در سالن شیخ بهایی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آغاز همکاری مشترک دانشگاه‌های خصوصی و دولتی ایران و پاکستان زمینه توسعه روابط بین دو کشور را بیشتر از پیش ایجاد می‌کند. با توجه به سخنرانی‌های ارائه شده توسط اساتید دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) و دانشگاه علوم اسلامی رضوی و رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی این گونه برداشت کردم که نهادهای علمی آستان قدس رضوی در زمینه آموزش از کیفیت و عمق علمی بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی افزود: با توجه به اشتراکات بسیار در دین و مذهب زمینه برای همکاری مشترک فراهم است و تاکنون در سفر هفت روزه‌ای که داشتیم تفاهم‌نامه‌های مشترکی را در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی منعقد کرده‌ایم.

مختار احمد ضمن استقبال از پیشنهاد نشست سالانه اساتید دو کشور در گفت‌وگو با وزیر علوم ایران، عنوان کرد: در نشست‌هایی که با حضور روسای دانشگاه‌های دو کشور یک سال در ایران و سال بعد در پاکستان می‌توان در خصوص حل مسائل مشترک و ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: خداوند به هر دو کشور نعمت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری عطا کرده و لذا برای به ثمر رساندن این منابع و این استعدادها از طریق همکاری مشترک مقدمه‌ای بر روشن شدن چهره اسلام حقیقی باشد و جایگاهی که مسلمانان از قرن هفتم تا سیزدهم در دنیا داشتند محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها