شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
کتاب «زخم و زیتون، یادگاران و روزگاران» رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از کتاب «زخم و زیتون، یادگاران و روزگاران» نوشته عباس خامه یار در سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین رونمایی از کتاب «زخم و زیتون، یادگاران و روزگاران» با همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به میزبانی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران سه‌شنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. در این مراسم جمعی از استادان و صاحبنظران حضور دارند و کتابِ «زخم و زیتون، یادگاران و روزگاران» از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

این کتاب روزنوشت‌های عباس خامه‌یار از رویدادها و یادگاری‌های دوره‌های مختلف مدیریت فرهنگی‌اش و نیز روایت‌هایی از افراد و شخصیت‌های برجسته فرهنگی سیاسی و معنوی چند دهه اخیر ایران و اسلام است که با آنها در ارتباط بوده است.

نویسنده اثر دوجلدی «زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران» می گوید: نگارش روزنوشته‌هایی که پیش از پرداختن به روزمرگی‌ها باشد و نکاتی هرچند اندک به دانسته‌های خوانندگان بیفزاید یا روایتی ناب و خالص برای تاریخ فراهم آورد، همواره دغدغه و دل‌مشغولی حائز اهمیتی برایم بوده است. به همین دلیل و برغم اینکه سالیان سال، عهده‌داری مسئولیت‌هایی در داخل و خارج کشور، کمتر فرصتی برای قلم‌فرسایی برایم باقی گذاشته است، تلاش کردم تا تجربیات و برداشت‌هایم را از برخی شخصیت‌های برجسته و تاریخ‌ساز و همچنین رویدادها و قاب‌های ماندگار پیرامونم ثبت و ضبط کنم.

ناگفته پیداست در سطر سطر این نوشته می‌آید و گاهی به چهره‌های درخشان فرهنگ ایران عزیز می‌پردازد و گاهی از زاویه‌ای به ترسیم و تشریح یک رویداد حائز اهمیت اختصاص می‌یابد. این اثر محصول مطالب قلمی‌شده بنده در دیدارهایی است که با افراد و شخصیت‌های جهانی و گوناگون و ارباب مذاهب و ادیان مختلف و سیاست‌مداران نامدار و دیگران داشته‌ام و حس خود را بیان کرده‌ام. این کتاب در حقیقت بازتاب حوادث و رویدادهای تلخ و شیرین است که با آن زیست داشته‌ام؛ زخم‌هایی که فقط با زیتون درمان می‌شده است.»

جلد دوم کتاب زخم و زیتون در دو فصل با عناوین «یادگاران» و «روزگاران» به رشته تحریر درآمده است.

جلد نخست کتاب زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران توسط خانم «اسما باچیل» (Esma bacil) به ترکی استانبولی ترجمه شده و «علی آکین جابا» ویراستار آن بوده است. این اثر از سوی انتشارات Kalender و Önsöz در

سی ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول ترکیه (TÜYAP) به عنوان بزرگترین نمایشگاه کتاب این کشور رونمایی شد. همچنین جلد نخست این کتاب سال ۱۴۰۰ به زبان عربی به‌طور مشترک از سوی انتشارات بین‌المللی الهدی و انتشارات اثر چاپ و منتشر شد و در شصت‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت، طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ لبنان و جمعی از فرهیختگان و نویسندگان لبنانی رونمایی شده بود.

علاقه‌مندان به حضور در آیین رونمایی از کتاب «زخم و زیتون، یادگاران و روزگاران» می‌توانند سه‌شنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ صبح به نشانی بزرگراه شهید حقانی، بعد از مترو شهید حقانی، بلوار کتابخانه ملی، مرکز همایش‌های بین‌المللی اسناد و کتابخانه ملی، سالن فرهنگ مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمودموحدی US ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    تلاش‌های جناب آقای خامه یارا از لحاظ فرهنگی ورسانه ای ومعرفی مظلومیت فلسطینی هابسیارارزشمنداست.سلامت وتوفیقات بیشترایشان راازخداوندمتعال مسئلت دارم. .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها