شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
فراخوان طراحی و توسعه سیستم یکپارچه سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد

ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال طی فراخوانی، طراحی و توسعه «سیستم جست‌وجوی یکپارچه» سازمان اسناد و کتابخانه ملی را به متقاضی منتخب واگذار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سازمان ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری معتقد است؛ سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به دلیل دارا بودن حجم زیادی از داده‌ها در قالب‌های مختلف و پراکندگی آن‌ها در سامانه‌های متفاوت برای خدمات بهینه نیاز به یک سامانه جست‌وجوی واحد برای دسترسی همزمان به تمامی اطلاعات دارد.

درحال حاضر به‌دلیل توسعه سامانه‌های مختلف کاربران و پژوهشگران ناچارند تا در پنجره‌های مختلف جست‌وجو کنند و در برخی موارد نیز موتورهای جست‌وجو به دلیل استفاده از فناوری‌های قدیمی پاسخ درستی ارائه نمی‌دهند؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این سازمان توسعه موتور جست‌وجوی مناسب برای جستجو در فراداده‌ها، فایل‌های OCR شده و ارائه نتایج مرتبط، جامع و مانع است.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، شرکت‌کنندگان لازم است اطلاعات خواسته شده را به‌صورت یک فایل فشرده، حداکثر تا تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ به ایمیل [ictc@isti.ir](ictc@isti.ir) ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها