جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
‌برگزاری کارگاه کتیبه نویسی و کتابت در زنجان

زنجان- رئیس انجمن خوشنویسان زنجان گفت: به صورت ماهیانه و فصلی کارگاه‌های خوشنویسی در قالب کارگاه کتیبه نویسی و کتابت آثار فاخر در زنجان برگزار می‌شود.

نقی ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: همزمان با مراسم اختتامیه دوسالانه حسین منزوی کارگاه پاسپارتو با حضور اعضای انجمن خوشنویسان زنجان برگزار شد.

رئیس انجمن خوشنویسان زنجان تصریح کرد: این کارگاه دوساعته با هدف ایجاد توانایی برای خوشنویسان جهت عرضه و قطعه بندی آثار خود بدون نیاز به تذهیب برگزار شد.

وی ادامه داد: پاسپارتو (هنری برای ارائه بهتر یک اثر)، پرس اثر روی مقوا با چسب مخصوص و نشاسته، تسمه کشی با استفاده از رنگ‌های مناسب، جدول کشی و کار با ترلینگ از جمله مواردی بودند که در این کارگاه به صورت عملی آموزش داده شد.

رئیس انجمن خوشنویسان زنجان با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی انجمن خوشنویسان به صورت ماهیانه و فصلی برای ارتقای سطح مهارت اعضای انجمن برگزار می‌شود، اضافه کرد: در آینده نزدیک یک کارگاه نیز به نام نحوه تراشیدن قلم در سایزهای مختلف برگزار خواهد شد.

ریاحی همچنین از برگزاری کارگاه غبارنویسی و کارگاه خوشنویسی خبر داد و بیان کرد: همچنین در آینده نزدیک کارگاه تخصصی کتیبه نویسی و کتابت آثار فاخر به ویژه قرآن کریم برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: کارگاه کتابت قرآن کریم به صورت عملی و نمایشگاهی برگزار می‌شود و آثار کتابت شده در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن خوشنویسان زنجان گفت: کارگاه کتابت قرآن کریم و یا سایر آثار فاخر در مناسبت‌های مذهبی همچون شب قدر، عید فطر، عید قربان و سایر مناسبت‌ها برگزار و استقبال خوبی از آن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط