پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
سطح کیفی جشنواره غزل منزوی بالا است

زنجان- یک استاد دانشگاه گفت: آثار ارسالی به دوسالانه غزل حسین منزوی کیفیت خوبی داشتند و قطعا برگزاری این رویداد به معرفی استعدادها کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، قربان ولیئی صبح پنجشنبه در کارگاه تخصصی آموزش شعر با عنوان کلک خیال که در حاشیه دوسالانه غزل حسین منزوی برگزار شد؛ اظهار کرد: امروز در مراسم اختتامیه دوسالانه حسین منزوی هستیم و امیدواریم با برگزاری این جشنواره بهتر بتوانیم منزوی را بشناسانیم‌.

وی با اشاره به اینکه شعرهای این شاعر نوعی جاذبه داشت که فراگیر بود، اضافه کرد: همواره این جاذبه در جوانان بیشتر تاثیر داشته و جوانان جذب شعرهای وی می‌شوند.

ولیئی گفت: حسین منزوی برخلاف نام خود که منزوی است، شاعری بود که با هر قشری از مردم به زبان خودشان ارتباط داشت و رابطه برقرار می‌کرد.

ولیئی گفت: حسین منزوی یکی از چهره‌های درخشان در سه ساحت زبان، بیان و اندیشه بود.

وی گسست فرهنگی و چشم پوشی قشر جوان و نوجوان از مواریث گذشته را یادآور شد و گفت: این مهم، بحرانی است که ایجاب می کند تا شاعران و نویسندگان معاصر را بیشتر معرفی کرده و از این طریق، جذابیت شعر و نثر ادبی را به نسل جوان بچشانیم تا به گذشتگان مراجعه کنند و بدانند که پشت سر منزوی چه کسانی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید از طریق شعر معاصر پلی زده و گنج‌های گذشتگان بازیابی و استخراج شود، افزود: یک موضوع دیگر که نباید از آن غفلت کرد؛ هویت سازی زبان است.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره غزل منزوی گفت: قطعاً برگزاری این جشنواره به شناسایی استعدادها کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به ترانه‌سرایی برخی از برگزیدگان در برنامه‌های حاشیه‌ای بیان کرد: خوشبختانه کیفیت آثار خوب بود و در داوری نیز این امر مشهود بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط