دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
شب شعر «جی ژوانی ریبه ندان» در کردستان برگزار می‌شود

کردستان _ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری شب شعر انقلاب اسلامی با عنوان «جی ژوانی ریبه ندان» خبر داد و گفت: این محفل ادبی به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، علی‌اصغر دریایی دوشنبه در جلسه برنامه‌ریزی برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زبان هنر و تولید آثار هنری و فرهنگی از جمله ساخت و اکران فیلم، برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی و اجرای موسیقی و سرود با موضوع انقلاب و دفاع مقدس است.

وی افزود: بر این اساس برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی ویژه گرامیداشت و یادآوری خاطرات دوران انقلاب و دفاع مقدس در سطح استان تدارک دیده شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اشاره به شعار محوری برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر انقلاب اسلامی با عنوان «کردستان سرزمین هنر و فرهنگ» است، بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله با مشارکت نهادها و سازمان‌های فرهنگی و هنری ویژه برنامه‌هایی مختلفی در ایام دهه فجر در سطح استان برگزار می‌کند که برخی از برنامه‌های امسال بر مسجد محور بودن و بخشی نیز در راستای نشاط اجتماعی و تمرکز به روستاها و شهرهای کوچک است.

وی با تشریح ویژه برنامه‌های فرهنگی چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان گفت: برنامه‌های «طرح ملی رویدادهای مشارکت آفرین» با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در ایام روزهای دهه فجر، اکران همزمان فیلم‌های چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و نمایش آثار جشنواره هنرهای تجسمی کشور در استان از جمله برنامه‌های محوری این ایام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اجرای «طرح ملی رویداهای مشارکت‌آفرین» عنوان کرد: تجلیل از مروجان و مبلغان قرآنی در نواحی کم برخوردار، اجرای عمومی تئاتر، شب‌های موسیقی در عباس‌آباد و صلوات‌آباد و چندین دهستان دیگر، جشن مردمی «مسجد تراز انقلاب اسلامی»، جشن بزرگ انقلاب اسلامی «نیشتمان» محله نایسر و نشست جهاد تبیین «مسجد برقرار» را جمله برنامه‌های «طرح ملی رویداهای مشارکت‌آفرین» است.

دریایی، اجرای عمومی نمایش خیابانی، شب شعر انقلاب اسلامی «جی ژوانی ریبه ندان»، بزرگداشت ماموستا عبدالله باشماق در شهرستان دهگلان، نشست جهاد تبیین «مسجد برقرار»، آیین نکوداشت عثمان هه‌ورامی (سروآباد) و جشن مولودی خوانی (رحمت للعالمین) با مشارکت مؤسسات و انجمن‌ها را از دیگر برنامه‌های این طرح عنوان کرد.

وی یادآوری کرد: این رویدادها و برنامه‌ها باهدف ایجاد و تقویت شور و نشاط اجتماعی، امیدآفرینی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تحکیم بنیاد خانواده، صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و حفظ هویت رفتاری جوانان و نوجوانان در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همچنین اضافه کرد: امسال در همه شهرهای استان جشن های بزرگ انقلاب با مشارکت مردم و انجمن‌ها و تشکل‌های حوزه فرهنگ و هنر در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها