سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
چهاردهمین نمایشگاه کتاب شهر سرچشمه افتتاح شد

کرمان- چهاردهمین نمایشگاه کتاب شهر سرچشمه با حضور ناشران از سراسر کشور و ۱۵۰ هزار جلد کتاب با شعار «کتاب؛ سرچشمه دانایی» در مجموعه ورزشی تختی در شهر سرچشمه کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، در این نمایشگاه فرهنگی، ۱۵۰ هزار جلد کتاب در قالب ۱۰ هزار عنوان در بخش‌های مذهبی، رمان، شعر، تاریخ و فلسفه، دفاع‌مقدس، ادبیات، روان‌شناسی، کودک و نوجوان، زبان و کتب نفیس از ۲۷۰ ناشر مطرح کشوری، با تخفیف ۷۰ درصد برای کارکنان و بازنشستگان مجتمع عرضه شده است.

محسن روحی در این مراسم ضمن قدردانی از مجتمع مس سرچشمه به پاس فعالیت‌های فرهنگی هنری و همچنین حمایت از اینگونه رویدادها، گفت: امسال در هفته مقاومت موکب بسیار خوبی از سوی این مجموعه برپا شد و فعالیت‌های خلاقانه و خوب فرهنگی هنری انجام شد که جای تشکر دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، با بیان اینکه برگزاری رویدادهایی همچون برپایی نمایشگاه‌های کتاب بسیار شوق‌آور است، افزود: برپایی نمایشگاه‌های کتاب قطعاً نقش مهمی در توسعه فرهنگ کتابخوانی دارند و این افتخاری برای کرمان است که با وجود داشتن ۳و نیم درصد جمعیت کل کشور، میزان خرید کرمانی‌ها از نمایشگاه کتاب تهران (به عنوان بزرگترین رویداد کتاب در سطح بین‌الملل) ۴و نیم درصد بوده است.

وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی یک واجب دینی است، نقش همه دستگاه‌ها و شرکت‌ها را در این امر مهم دانست و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری مجتمع مس سرچشمه بر موضوع کتاب‌خوانی و جدیتی که در برپایی نمایشگاه کتاب و رویدادهای مرتبط دارد اثرات خوبی به دنبال خواهد داشت.

روحی ادامه داد: کتاب غذای روح انسان است و اگر از کتابخوانی فاصله بگیریم روح ما کوچک می‌شود از این رو با فعالیت‌های مختلف باید فرهنگ کتابخوانی را توسعه داد زیرا دانایی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک انسان در هر شغل و جایگاهی است و دانایی جز با مطالعه کتاب حاصل نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با توصیه به والدین برای کتابخوانی، خاطرنشان کرد: قطعاً رفتار ما بر کودکان اثرگذار است و اگر والدین کتابخوان باشند فرزندان هم یاد می‌گیرند و اینگونه ما آینده روشن و درخشان‌تری خواهیم داشت.

روحی بر همکاری همه برای تداوم این نمایشگاه تأکید کرد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی شرایطی فراهم شود تا علاوه بر مردم و کارکنان سرچشمه، مردم رفسنجان نیز بتوانند از این نمایشگاه بهره‌مند شوند.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب شهر سرچشمه افتتاح شد

به گزارش ایبنا، چهاردهمین نمایشگاه کتاب مس سرچشمه که ویژه کارکنان و بازنشستگان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان است، از امروز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه تا دوشنبه ۲۵ دی‌ماه در سرچشمه پذیرای دوست‌داران یار مهربان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها