شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
۱۰ میلیون نفر عضو کتابخانه‌های کشور هستند/ گسترش کتابخانه‌ها در مناطق محروم

زنجان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر ۱۰ میلیون نفر عضو کتابخانه در کشور داریم که بیش از سه میلیون نفر آن عضو فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محمد مهدی اسماعیلی ظهر شنبه در مراسم افتتاح کتابخانه حوزه کودک و نوجوان با بیان اینکه کودکان و نوجوانان مهمترین مخاطب در کتابخانه ها هستند که در این راستا در کتابخانه‌ها یک بخشی را به این عزیزان قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به راه اندازی مجموعه‌ای با عنوان هدهد سفید در نهاد کتابخانه‌ها ویژه کودکان و نوجوانان در زنجان، تصریح کرد: در این کتابخانه زیبا، همه جوانب زیبایی شناختی رعایت شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخانه‌های عمومی را مهمترین جایگاه گسترش فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰ میلیون نفر عضو کتابخانه در کشور داریم که بیش از سه میلیون نفر آن عضو فعال هستند.

وی با بیان اینکه هر جایی کتابخانه افتتاح می شود با موج گسترده‌ای از مخاطبین روبه رو هستیم، اضافه کرد: در میان همه مجموعه‌های فرهنگی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آنها سر و کار داریم هیچ مجموعه‌ای به فراگیری کتابخانه ها نیست و همه نوع مخاطب را در خود جای داده و این فرصت بسیار خوبی است برای مدیریت فرهنگی کشور که باید به خوبی از این ظرفیت استفاده کنیم.

گسترش کتابخانه‌ها در کشور به ویژه برای مناطق محروم

اسماعیلی سیاست جدی دولت سیزدهم را گسترش کتابخانه‌ها در کشور به ویژه برای مناطق محروم عنوان کرد و گفت: برای مناطق محروم کشور کتابخانه‌های سیار را در دستور کار داریم که به زودی در تعدادی از شهرستان‌های محروم کشور نیز که عمدتاً مناطق روستایی صعب العبور و عشایر دارند این کتابخانه‌ها را تقدیم خواهیم کرد.

وی در خصوص گسترش کتابخانه‌ها در مناطق شهری کشور تصریح کرد: در شهرهای بزرگ دنبال ایجاد کتابخانه‌های مرکزی هستیم که در این راستا در برخی از شهرها افتتاح شده و در برخی از شهرها در آستانه افتتاح هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ساخت کتابخانه مرکزی زنجان نیز یادآور شد: در دور دوم سفر ریاست جمهوری به زنجان اصرار بر این بود که این کتابخانه مرکزی را وارد چرخه ساخت فعال کنیم، علیرغم اینکه میزان پیشرفت این پروژه تقریباً ۱۷ درصد است تلاش کردیم این پروژه فعال تر شود.

وی ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان بودجه ای برای پیشرفت پروژه ساخت کتابخانه مرکزی زنجان پیش بینی شده که ان‌شاءالله بتوانیم این بودجه را فراهم کرده و بتوانیم جزو طرح های آتی در حوزه کتابخانه‌های استان قرار دهیم.

اسماعیلی استان زنجان را اساساً استانی فرهنگی با مردمانی فرهنگی، اصیل، انقلابی و متدین عنوان کرد که همه امتیازات خوب را یکجا دارند، افزود: امیدواریم این توفیق را داشته باشیم که به این عزیزان خدمات فرهنگی موثری را داشته باشیم و در این راستا بتوانیم از ظرفیت خیرین در ساخت مراکز فرهنگی استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط