شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کارگاه‌های نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی برای هنرجویان بوشهری برگزار می‌شود

بوشهر – دو کارگاه نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی برای هنرجویان بوشهری به همت معاونت هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، بنا به اعلام معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، کارگاه نمایشنامه‌نویسی با عنوان «نویسای نقش» همزمان با دیگر نقاط کشور در استان برگزار خواهد شد.

معصومه عباسی گفت: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‎منظور آموزش و شناسایی جوانان مستعد و علاقه‌مند این طرح در دو مقطع مقدماتی و تکمیلی و به صورت حضوری و مجازی برگزار می‎کند.

به گفته وی، هنرجویان در بخش حضوری در شش جلسه ۵ ساعته به مدت یک هفته به صورت نظری و عملی و در بخش مجازی نیز در طول ۶ جلسه هر روز ۳ ساعت زیر نظر استاد به آموزش می‌پردازند. در هر دوبخش حضوری و مجازی پس از پایان دوره، هنرجویان موظف به نگارش یک نمایشنامه کوتاه زیر نظر استاد مربوطه خواهند بود.

عباسی یادآور شد: در صورت احراز شرایط قبولی از سوی استاد، هنرجو می‌تواند در مرحله بعد حضور یابد و به افرادی که هر دو دوره را با موفقیت به پایان برسانند گواهینامه اعطا می‌شود. براساس شیوه‌نامه کلاس‌های طرح ویژه جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال است.

وی افزود: کادرسازی و تربیت نسلی مستعد، مؤمن، انقلابی و توانمند، کشف استعدادهای خلاق، گمنام و درخشان، اعتلای ادبیات نمایشی به منظور تولید آثار نمایشی ایرانی اسلامی، توسعه و تثبیت تئاتر ملی و بهره‌مندی از نظرات جدید جهانی در عرصه نمایشنامه نویسی از اهداف تعیین شده در اجرای این طرح است.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین برگزاری کارگاه فیلمنامه‌نویسی را دیگر برنامه این معاونت برای ارتقای کیفی کار هنرجویان بوشهری در عرصه سناریونویسی دانست و گفت: این کارگاه نیز با تدریس محمد گذرآبادی به مدت ۱۵ روز به همت انجمن سینمای جوان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هنرجویان برای حضور در این کارگاه باید یک طرح فیلمنامه سه خطی ارسال کنند. پذیرش در دوره محدود بوده و با تکمیل ظرفیت تاریخ برگزاری به افراد دارای شرایط اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها