شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
«آگورفوبیای ایرانی» در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید

بوشهر – کتاب «آگورفوبیای ایرانی؛ روایتی از موانع مدرنیته در ایران و پیرامون» نوشته حمید مؤذنی، روزنامه‌نگار و نویسنده جنوبی در کمتر از یک هفته از انتشار چاپ اولش، به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، این کتاب که در ۲۴۴ صفحه با شمارگان ۳۰۰ نسخه از سوی انتشارات نگاه آذر ۱۴۰۲ راهی بازار کتاب شد، یک هفته پس از توزیع در بازار، تمام نسخه‌ها آن‌ها به فروش رسید، از این‌رو، بلافاصله چاپ دوم این اثر از سوی انتشارات مذکور در هفته اول دی‌ماه منتشر شد.

کتاب «آگورفوبیای ایرانی؛ روایتی از موانع مدرنیته در ایران و پیرامون» تازه‌ترین اثر حمید مؤذنی، جامعه‌پژوه و روزنامه‌نگار جنوبی است که برخی از گفت‌وگوهای مطبوعاتی وی را با روزنامه‌نگاران کشوری و استانی در باب موضوعات متفاوت در برمی‌گیرد. این اثر با کوشش علی آتشی جمع‌آوری و تدوین شده است.

علی آتشی در بخشی از مقدمۀ این اثر آورده است: «کتابی که در دست دارید، جراحی توتالیتاریسم تاریخی از دیدگاه حمید مؤذنی، روزنامه‌نگار جنوبی است. پیش از این، گفت‌وگوهای بسیاری از وی در باب ابعاد جامعه‌شناختی و روانکاونۀ توتالیستاریسم در خبرگزاری‌ها، سایت‌های تحلیلی و نشریات منتشر شده‌است.

آنچه در متن و زبان او می‌توان یافت، حس برابری‌خواهی و مسوولیت در قبال کلیتی به نام ایران و پیرامونی به اسم بوشهر است… کتاب حاضر محصول یکی از همان دوران عزلت و اندیشه‌ورزی است که در قالب یک گفت‌وگو درآمده؛ شما به چشم مانیفیستی ببیندش برای یک روزنامه‌نگار در آستانۀ دهۀ پنجاه. نویسنده‌ای حاصل همجوشی دموکراسی‌خواهی و آوانگاردیسم ایرانی. انسانی شیفتۀ فوتبال و به‌ویژه ماتادورهای کاتالان و البته پردۀ نفره‌ای و مسحورکنندۀ سینما…»

در پشت جلد کتاب «آگورفوبیای ایرانی؛ روایتی از موانع مدرنیته در ایران و پیرامون» نیز آمده است: «آگورافوبیای ایرانی مجموعه گفت‎و‎‎گوهایی است در باب موانع مدرنیته ایرانی در پرتو نگاهی جامعه‎شناختی به یکی از مناطق پیرامونی کشور و سپس بازشناخت تحولات در مقیاس ملی. اساس گفتمان این کتاب رویکرد تمرکز زدا به تحولات اجتماعی و سیاسی ایران است؛ خواب‎ها، بازی‎ها خلق‌وخو، کافه‎گردی، شگردهای زبانی، حیوان‎آزاری و حیوان‎دوستی، مظلوم‎نمایی، بگومگوهای متقابل، کهن‎باورها و موضوعات متعدد دیگر در چارچوب پدیدارشناختی تأویل و تفسیر می‎شود.»

به گزارش ایبنا؛ حمید مؤذنی، رونامه‌نگار و نویسندۀ متولد بوشهر است که تاکنون در کنار انتشار مقالات متعدد در نشریات کشوری و استانی، چندین کتاب راهی بازار کتاب کرده است که شامل «بازنگری انتقادی»، «تاریخ سینمای بوشهر»، «سینما در بوشهر»، «تاریخ عکاسی در بوشهر»، «فوتبال و سینما»، «پاشنه اسفندیار و چشم آشیل مدرن» و مجموعه عکس «لنگرگاه همیشگی‌ام بوشهر»، «فوتبال و سینما (پاشنه اسفندیار و چشم آشیل مدرنیته)»، «تاریخ فوتبال بوشهر» و… می‌شوند. تازه‌ترین اثر این نویسنده که با تدوین علی آتشی به بازار آمده، کتاب «آگورفوبیای ایرانی؛ روایتی از موانع مدرنیته در ایران و پیرامون» آمده است که به همت انتشارات «نگاه» منتشر شده است. این اثر، در مدت بسیار کوتاهی به‌دلیل استقبال مخاطبان به چاپ دوم رسیده‌است. طرح جلد این کتاب کاری از حمیده درویش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها