پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
محفل «عطر یاس مقاومت» در کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه- همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) محفل «عطر یاس مقاومت» در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی محفل «عطر یاس مقاومت» یا حضور جمعی از بانوان و مسئولان استانی برگزار شد و در این مراسم پوریا جلالی اظهار کرد: هنر موضوعی است که برای این واژه باید مفهوم درست تعریف کرد.

وی به نقش و جایگاه هنرمندان در عرصه جامعه اشاره و کرد و افزود: هنرمندی که دغدغه جامعه نداشته باشد یعنی درک و فهمی از اتفاقات مهم در جامعه و دنیای خود ندارد و به تعبیری این گونه هنرمندان تنها انسان هایی هستند که به طور مکانیکی در دنبای خود کار میکنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در واقع در جنایات پیش آمده در غزه اگر هنرمندی این وقایع را نفهمد و درکی از آن نداشته باشد و از این درد در هنر خود اشاره نکند در بین مردم و جامعه جایی نخواهد داشت چراکه هنر متعالی با درک در جامعه حاصل می شود و انتظار می رود که هنرمندان در راستای تحقق این رسالت تلاش کرده و گام بردارند.

همچنین در ادامه این مراسم پس از اجرای گروه سرود «اسرا» حمید رضا برقعی شاعر سرآمد کشور ابیاتی در وصف حضرت زهرا به مناسبت روز مادر و سالروز ولادت حضرت زهرا (س) قرائت کرد.

ارتقای جامعه در گرو حضور زنان و نقش آفرینی آنها در عرصه های مختلف است

در پایان این مراسم نیز زهرا جانجانی سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه عناون کرد: اسلام به زن جایگاه و رتبه خاصی داده اما از قرون گذشته افرادی که به دنبال احیای حقوق زنان بودند به غلط الگوی تبدیل کردن جایگاه زن به مردان را پیش گرفته و به گونه ای به دنبال مردوارگی جایگاه زنان بودند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام بهترین جایگاه را برای زنان در جامعه در نظر گرفته، افزود: در زمانی که دختراند در سرزمینی که زنده به گور چال می شدند و دختر داشتن برای پدران اعراب ننگ و عار محسوب می شد پیامبر اعظم (ص) به دلیل جایگاه بالایی که برای دختر قائل بوده بالاترین عشق ورزی ها از سوی پیامبر به دخترشان را شاهد بودیم.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه ادامه داد: اگر امروز رفتارها و آموزه‌های مربوط به جایگاه والای زن و دختر در جامعه دقیق تر پیاده شود و رفتار پدران مانند پیامبر اکرم (ص) باشد دچار بسیاری از مشکلات امروز نخواهیم بود.

جانجانی به تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای نسخه عزت و احترام برای جایگاه دختران اشاره و عنوان کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری گاهی در زندگی گره‌های کوری به وجود می‌آید که به واسطه حضور مادران حل می شود و هچنین زنان را انسان ساز دانسته و سعادت بشیریت را در دست زنان است.

وی بیان کرد: زنان باید به عنوان مربیان و تربیت کنندگان جامعه باشند و در این الگو زن قرار نیست شبیه به مردان باشند بلکه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری بر خلاف نظر غربی‌ها که گاهی مرتبه زن را می خواهند بالاتر ببینند نظریه زوجیت و مکمل بودن زن و مرد در جامعه مطرح می می شود تا سعادت جامعه بهتر شکل گیرد.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه در ادامه به نزدیکی انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: زنان در جامعه ایرانی و اسلامی از جایگاهی برخوردار هستند که در عرصه انتخابات حق انتخاب به عنوان یک تکلیف برای آنها تعریف شده و تنها نقش خانه داری به دور از اجتماع برای آنها تعیین نشده است.

جانجانی با بیان اینکه نگاه اسلام و جامعه ایران به زن فمنیست گونه نیست، مطرح کرد: نوع نگاه جامعه اسلامی به زن نگاهی برای ارتقا جایگاه وی بوده و در برخی از موارد حتی جایگاه زن از نظر اسلام بیشتر و بالاتر از مردان بوده تا جایی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های اخیر خود زن را نقش و آفرین دانست و آنها را محدود به فضای منزل نکرد بلکه بر تعامل و همکاری زن و مرد در کارهای خانه تاکیدد داشت.

وی در پایان اضافه کرد: امروز به دنبال تعبیری جدید از جایگاه زن در جامعه و ارتقا این مقام نباید دیگر به دنبال مردوارگی زنان باشیم بلکه از آنها در جایگاه زنانگی خود به عنوان تاثیر گذاران در عرصه های مختلف یاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها