چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
«گلزار الفت؛ نگاهی به زندگی و آثار استاد عیسی آلفته» منتشر شد

خراسان‌رضوی- سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی کتاب «گلزار الفت؛ نگاهی به زندگی و آثار استاد عیسی آلفته» تالیف حسین رزاقی و بهزاد نعمتی ویراسته اصغر ارشاد سرابی را در شمارگان ۳۰۰ نسخه در قطع وزیری منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، استاد عیسی آلفته یکی از نقاشان آستان قدس رضوی است که از نوجوانی در بارگاه منور رضوی به خدمت پرداخته است.

وی با پشتکار، غیرت و بهره‌گیری از گنجینه نفایس خطی هنری کتابخانه، توانست به مراتب بالای هنری برسد و سبک هنری خود را در نقاشی گل و مرغ در خراسان و جهان هنر، تثبیت کند.

عیسی آلفته استاد پرکاری بود که آثار زیادی از خود به یادگار گذاشته و پرورش شاگردان توانمند و جوان، از او چهره ای شاخص در فرهنگ و هنر ایران ساخته است.

وی همچنین در بخش هنری کتابخانه آستان قدس، خدمات بسیاری در زمینه نسخ خطی و میراث کهن کتابخانه انجام داد.

کتاب «گلزار الفت» طی دو فصل به معرفی زندگی، سبک کاری، استادان، همکاران و شاگردان استاد و معرفی آثار ایشان به همراه نومنه تصاویر پرداخته است.

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در مسیر انجام رسالت دیرین خود مبنی بر معرفی میراث گرانبهای موجود درگنجینه رضوی و به عنوان ناشر میراثی از سال ۱۳۹۷ تا کنون موفق به انتشار ۳۴ عنوان کتاب در زمینه‌های موضوعی فهرست نسخه‌های خطی، معرفی اسناد تاریخی آستان قدس رضوی، معرفی میراث دینی و فرهنگی موجود در گنجینه رضوی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها