چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
فقط یک شاعر زنجانی نشان درجه یک هنری دارد

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: استاد ولی‌الله کلامی شاعر آئینی زنجانی؛ تنها کسی است که نشان درجه یک هنری دارد.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: مجموعه‌هایی که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرتبط هستند؛ یک هزار مورد است.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های آگهی تبلیغاتی، موسسات فرهنگی، انجمن‌های ادبی، تشکل‌های صنفی فرهنگی از مجموعه‌های همکار با این اداره کل هستند، اضافه کرد: هر سال با همکاری این مجموعه‌ها برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای حمایت از این هنرمندان و نویسندگان عضویت آنها در صندوق اعتباری هنر است، افزود: در حال حاضر خدمات صندوق هنر به ۳۰ مورد رسیده است.

حسنی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به یک هزار نفر از هنرمندان و اصحاب فرهنگ در صندوق هنر عضویت دارند، اضافه کرد: با وجود تعدد افراد عضو در این صندوق تنها یک زنجانی نشان درجه یک هنری دارد که آن هم متعلق به «ولی‌الله کلامی» شاعر و مداح اهل بیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تأکید بر توجه بیشتر به بحث هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر گفت: در استانی که چنین شخصیت‌های فرهیخته‌ای دارد؛ وجود تنها یک نشان درجه یک هنری کم است.

وی ادامه داد: برای کسب و اخذ رتبه هنری باید نسبت به ارتقای سطح علمی هنرمندان اقدام شود که در این زمینه باید از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده شود که البته در این حوزه هنرمندان و اصحاب فرهنگ مستعد شناسایی شده‌اند.

حسنی با تأکید بر عضویت هنرمندان، نویسندگان و اصحاب فرهنگ در صندوق هنر بیان کرد: متقاضیان می‌توانند در سامانه صندوق اعتباری با همین عنوان یا به سایت honarcredit.ir وارد شده و در صورت تطبیق مستندات و مدارک آن‌ها، به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه و عضویت خود را قطعی و پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط