سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
کتاب «مجموعه مقالات بررسی رویدادهای انقلاب اسلامی مشهد» رونمایی شد

خراسان‌رضوی- کتاب «مجموعه مقالات بررسی رویدادهای انقلاب اسلامی مشهد» به کوشش ابوالفضل حسن‌آبادی که شامل مقالاتی در حوزه اتفاقات و وقایع انقلاب در مشهد است رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، کتاب «مجموعه مقالات بررسی رویدادهای انقلاب اسلامی مشهد» ظهر دوشنبه به کوشش ابوالفضل حسن‌آبادی، دکترای تاریخ محلی و مدیر مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی که شامل مقالاتی در حوزه اتفاقات و وقایع انقلاب در مشهد است رونمایی شد.

کتاب «مجموعه مقالات بررسی رویدادهای انقلاب اسلامی مشهد» با محوریت وقایع و رویدادهای انقلاب اسلامی در مشهدالرضا (ع) به ماه‌های پیش از پیروزی انقلاب و روزهای پر از التهاب آن ایام و آنچه در آن روزگار بر مردم رفته است، می پردازد.

نقش دادگستری مشهد در انقلاب اسلامی، شیوه‌های ساواک در برخورد با علما و روحانیون مشهد، سفیدپوشان انقلاب به روایت اعلامیه‌ها، انقلاب اسلامی به روایت حجت‌الاسلام حاج غلامرضا اسد، نقش تاریخ شفاهی در بررسی حوادث انقلاب اسلامی (اولین اعتصاب کارمندان در مشهد)، حماسه گمشده در تاریخ (بررسی زمینه‌ها و پیامدهای واقعه دی ماه ۱۳۵۶ در مشهد)، بازشناسی ابعاد شخصیتی آیت الله طبسی در جریان مبارزات انقلابی در مشهد (به روایت اسناد ساواک)، غروب خونین حرم مطهر امام رضا (ع) در ۲۹ آبان ۱۳۵۷، شهید هاشمی‌نژاد چهره ماندگار انقلاب اسلامی ایران از موضوعات این مقالات است.

از دیگر بخش‌های جذاب این اثر، الصاق تصاویر قدیمی صحنه‌های مبارزه، اعلامیه‌ها و اسناد انقلاب است.

به گزارش ایبنا؛ در حاشیه این مراسم، از ابوالفضل حسن‌آبادی، نویسنده این اثر که مدیر مرکز نسخ خطی کتابخانه آستان قدس رضوی نیز هست، توسط مرکز اسناد تاریخ و توسعه شهری اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها