یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
آثار جدید موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل‌البیت(ع) رونمایی شد

قم - طی مراسمی از آثار جدید موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت الاسلام قاضی‌زاده این مراسم گفت: یکی از انسان‌های مبارک در این دوران، آیت‌الله مکارم شیرازی است. ایشان در عرصه فقه و اصول و شیعه شناسی، وهابیت شناسی، تفسیر و… دارای موسسه هستند. کتب بسیار زیاد، شاگردان بسیار و اساتید پرورش یافته بسیار زیاد از جمله برکات وجود ایشان است.

معاون پژوهش موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل‌البیت (ع) اظهارکرد: در ده سال گذشته، ۱۴۰ کتاب در این موسسه منتشر شده است. انتشار این کتاب ها در این سالها کار ساده‌ای نیست. این مساله برکت عنایت آیت‌الله مکارم و فعالان این عرصه است.

وی با اشاره به رونمایی آثار پژوهشی این مرکز بیان کرد: در راستای نقد ابعاد مختلف وهابیت ۳۵ کتاب منتشر شده است. نقد مولفه‌های شبهاتی و معناشناسی شبهات در یک پروژه ۶ جلدی منتشر شد. در عرصه معرفت‌شناسی وهابیت‌شناسی، بحث عقل و نقل و شهود در قالب سه جلد در این موسسه منتشر شد.

معاون پژوهش موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت (ع) گفت: مباحث نقل‌گرایی و ظاهرگرایی و باطن‌گرایی، حقیقت و مجاز، حجیت نقل سلف و خبر واحد نیز در پنج جلد منتشر شد. در بحث انسان‌شناسی چهار جلد کتاب در این عرصه منتشر شد. در عرصه هستی‌شناسی نیز نگاه وهابیت در نگاه عالم شهود و برزخ منتشر شد.

وی بیان کرد: کتابخانه مجازی این موسسه دارای ۱۵۰ هزار فایل است. در بحث جستجوی آثار نیز تلاش گسترده ای به عمل آمده که جمیع فهرست‌های کتاب‌ها به بخش جستجو اضافه شود.

معاون پژوهش موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت (ع) گفت: برگزاری هفت کرسی آزاداندیشی و برگزاری ده نشست ملی و بین المللی، از دیگر فعالیت‌های این مجموعه بوده است.

وی اظهارکرد: در آینده یک طرح جامع مواجهه جهان اسلام با وهابیت متنشر می‌شود که تا کنون سه جلد آن تهیه شده است. آرای وهابیت و جهان اسلام در این طرح ها نیز بررسی می‌شود.

در پایان این مراسم از ۱۵ کتاب تازه منتشر شده، مجموعه کتب، ۱۲ عنوان محصول مرتبط به نشست‌های تخصصی، کرسی‌های آزاد اندیشی و شمارگان جدید مجلات این مجموعه رونمایی و از پژوهشگران برتر این موسسه تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها