چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
نشست «آیینه‌ها» برای پاسداشت شاعران قرن نهم تا معاصر برگزار می شود

فارس- معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری نشست «آیینه‌ها» برای پاسداشت شاعران قرن نهم تا معاصر خبر داد.

غلامرضا خوش اقبال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، با بیان اینکه در این رویداد به شاعرانی که پس از حافظ قرار دارند و به آنها کمتر پرداخته شده است اشاره دارد، گفت: این شاعران از سویی جریان ساز بن‌مایه‌های ادبی در استان فارس بودند و از سویی آن چنان تاثیرگذار بوده‌اند که بتوانند جریان های ادبی ایران را در دست بگیرند و یا بعنوان کنشگر مهم در حوزه ادبیات باقی بمانند.

وی افزود: از ابتدای قرن نهم به این سو به شاعران پرداختیم و در آینده به نویسندگان این حوزه خواهیم رسید. در ابتدای این برنامه با «کمال غیاث شیرازی» آغاز کردیم.

خوش اقبال ادامه داد: عنوان برنامه «آیینه‌ها» است و این رویداد پرداخت ویژه‌ای به دیار و خطه فارس دارد. اولین برنامه به یک شاعر شیعه استان فارس اختصاص دارد که شاعری توانا و پرکار بوده که قصیده‌ها و غزل های زیبایی از او باقی است. از آنجا که او ارتباطی با فرمانروایان سیاسی زمانه خویش داشته توانسته است تاثیری ویژه بر شخصیت پردازی کمال غیاث شیرازی داشته باشد که در اشعار او مشهود و قابل تامل است.

به گفته معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، این برنامه با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران و موسسه مهرصبا برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مهدی فاموری بعنوان مجری و کارشناس نشست آیینه‌ها و محمد مرادی سخنران نشست نخست پیرامون وجوه مختلف کمال غیاث شیرازی ارایه کلام می‌کند.

خوش اقبال اعلام کرد: قصد این است در برنامه‌های بعدی این رویداد به شاعرانی مانند بابافغانی، عرفی شیرازی، لسانی شیرازی و اهلی شیرازی بپردازیم تا دوره سده دوازدهم و دوره معاصر را شکل دهد. امید داریم نگاه مخاطب هدفمند و تخصص گرا را با خودمان همسو کنیم.

به گزارش ایبنا؛ نخستین نشست از مجموعه رویداد آیینه‌ها یکشنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ در سالن غزل مجموعه فرهنگی هنری حافظ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها