سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
رضا فیاضی کتابفروشی‌اش را تعطیل می‌کند

هرمزگان - رضا فیاضی بازیگر و مدیر کتابفروشی «جزیره کتاب» در جزیره کیش با انتشار پیام تصویری در فضای مجازی از تعطیلی این مکان فرهنگی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، رضا فیاضی بازیگر، نویسنده، صداپیشه، کارگردان و مجری، مؤلف و شاعر جنوبی که ۷ سال است از تهران به کیش مهاجرت کرده و کتابفروشی می‌کند، امروز (پنجم دی‌ماه) با انتشار ویدئویی در فضای مجازی از تعطیلی کتابفروشی «جزیره کتاب» خبر داد.

وی علت این تصمیم سخت را شرایط بد اقتصادی عنوان کرد و گفت: ناگزیرم پس از ۷ سال کتاب‌ها و نوشت افزارم را با ۴۰ درصد تخفیف به حراج بگذارم.

او هنگامی گشایش این کتابفروشی در جزیره کیش گفته بود: اصل ماجرا این است که از تهران، دود و ترافیک خسته شده بودم. من حرفه‌ام را دوست دارم و نمی‌توانستم آن را فراموش کنم و از طرف دیگر دنیای کتاب، دنیای من است و به آن علاقه‌مندم. چند وقتی نیز فعالیت ادبی داشتم و شعرها و رمان و داستان‌هایم چاپ شد و درواقع درگیر کارهای ادبی بودم.

فیاضی ابراز کرده بود: به نظرم بهترین و زیبنده‌ترین کار برای من به‌عنوان بازیگر این بود که کتاب‌فروشی داشته باشم. علی‌رغم اینکه خیلی می‌شنوم که دوستان چلوکبابی و رستوران باز می‌کنند و چه بسا پول در این کار باشد، که هست؛ اما من ترجیح دادم کتاب را جزو برنامه‌های زندگی‌ام بگذارم و در کنار کار در کتاب‌فروشی، بنویسم.

فیاضی در جزیره کیش علاوه بر نویسندگی، کتابفروشی و عرضه محصولات فرهنگی، در کنار آن‌ها آموزشگاه بازیگری نیز دارد.

در فروشگاه جزیره کتاب کیش محصولات فرهنگی هنری، محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کمک آموزشی، بازی های فکری و نوشت افزار عرضه می‌شود.

فروشگاه جزیره کتاب کیش (با مدیریت رضا فیاضی)، یکی از کتابفروشی های جزیره است که در ساختمان بساک شهرک صدف، ابتدای خیابان خراسان و کنار سینما لبخند قرار دارد.

فیاضی در سال ۱۳۳۲ در محله آسیه آباد اهواز متولد شد. در سال ۱۳۵۴ وارد دانشکده هنرهای زیبا شد. با اجرای تئاتر در مدارس در دوران راهنمایی و دبیرستان کار غیر حرفه‌ای خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۵۵ در سریال «گلباران» به کارگردانی «رضا بابک» به ایفای نقش پرداخت. سپس در فیلم «چریکه تارا» (بهرام بیضایی) حضور پیدا کرد و در کنار بازیگری مدیریت صحنه را نیز عهده‌دار شد. فیاضی پس از آن به فعالیت در زمینه‌های مختلف هنری از جمله نویسندگی، نمایش عروسکی و کارهای رادیویی پرداخت و در چندین برنامه تلویزیونی به عنوان مجری حضور پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها