یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
خنداندن مخاطب لذت‌بخش‌ترین بخش قصه‌گویی است

زنجان- یک قصه‌گوی زنجانی خنداندن مخاطب را لذت‌بخش‌ترین بخش قصه‌گویی توصیف کرد.

میلاد عیوضی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: قصه‌گویی یکی از ابزارهای مهم در انتقال مفاهیم آموزشی به کودکان است.

وی با اشاره به اینکه قصه و قصه‌گویی از دیرباز سرشار از پند و اندرزهای تربیتی و نکات زندگی‌ساز برای انسان بوده است، افزود: تاثیر قصه‌گویی بر زندگی و آینده کودک یک امر ثابت شده است.

عیوضی با اشاره به اینکه برخی از مسائل تربیتی تنها با راه قصه‌گویی و شخصیت‌پروری ممکن است، گفت: ساخت داستان بر مبنای یک اتفاق آموزنده که کودک خودش آن را درک کرده، ساخت قصه برای نقاشی و کاردستی، ادامه دادن یک قصه یا ساخت قصه برای چند عکس متوالی، می‌تواند در سنین مختلف پیام‌های آموزشی را به کودک منتقل کند.

این قصه‌گوی زنجانی با تأکید بر اهمیت اشاعه فرهنگ قصه‌گویی در جامعه و بهره‌گیری از آن در مسائل تربیتی کودکان افزود: یک قصه و داستان فارغ از مسائل سنتی معمول باید سرشار از هیجان باشد تا کودک را جذب کند.

وی با اشاره به شیوه خود در قصه‌گویی گفت: از آنجا که صدا تأثیر بسزایی در جذب مخاطب برای گوش فرا دادن به قصه دارد؛ از همین رو بنده به شخصه در قصه‌گویی از بحث صداسازی و با استفاده از ابزار عروسک کار می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین بخش در قصه‌گویی خنداندن مخاطب است، اضافه کرد: به ویژه در بحث کودکان این امر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

عیوضی افزود: علاوه بر این؛ قصه باعث به کارگیری نیروی تفکر، تخیل و سایر توانایی‌های ذهنی می‌شود و بدین ترتیب کودک درباره اتفاق‌های قصه تمرکز کرده و چنین امری موجب تقویت توانایی‌های ذهنی مثل تفکر، تخیل و دقت می‌شود.

میلاد عیوضی از برگزیدگان بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بود که ۲۷ تا ۳۰ آذرماه در یزد برگزار شد.

این قصه‌گو با تجربه ۷ ساله در حوزه شرکت در جشنواره بین المللی قصه‌گویی امسال در بخش ملی، مدرن و کلاسیک شرکت کرده و یک داستان با موضوع احترام به والدین و داشتن دید درست در مشکلات زندگی را در جشنواره قصه‌گویی بازگو کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط