دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
عطر کتاب در روستای «گیسور» خراسان رضوی

خراسان رضوی – عطر خوش کتاب و کتابخوانی در میان اهالی و به ویژه کودکان روستای «گیسور» در شهرستان گناباد پیچید.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): کاروان مروجان کتاب در روستای گیسور شهرستان گناباد استان خراسان رضوی در میان کودکان به توزیع کتاب پرداخت.

روستای گیسور با ۱۷۰۰ نفر جمعیت، در ۶۵ کیلومتری از مرکز شهرستان گناباد در جنوب استان خراسان رضوی و در فاصله ۳۰۰ کیلومتری از مشهد قرار دارد؛ به همت کاروان مروجان کتاب اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد برنامه‌های متنوع فرهنگی و کتاب محور در روستای گیسور اجرا شد؛ توزیع کتاب و اجرای برنامه‌های کتاب محور برای کودکان و نوجوانان از جمله این برنامه‌ها بود.

عطر کتاب در روستای «گیسور» خراسان رضوی

در قالب کاروان کتاب و همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی با حضور مهدیه پاکدین، مدیر مدرسه نرجس و با همراهی و قصه‌گویی اسماً قلی زاده، رابط فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد و آرزو اسماعیلی اول، روابط عمومی اداره شهرستان گناباد، توزیع کتاب در میان دانش آموزان مدرسه نرجس صورت گرفت تا دانش آموزان بتوانند کتاب ها را به امانت گرفته و شیرینی خواندن و مطالعه کتب مفید و جذاب را بچشند.

احمد مظلوم رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد هم در این زمینه گفت: با توجه به اینکه فراهم آوردن امکان کتابخوانی برای تمام اقشار جامعه وجود ندارد، از این رو توجه به مناطق محروم در دسترسی به کالاهای فرهنگی و لحاظ کردن سرانه فرهنگی برای آنان از اولویت‌ها و ضروریات به شمار می‌رود، به همین منظور، با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و امکان کتابخوانی برای تمام اقشار جامعه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد اقدام به برگزاری طرح کتاب در گردش در مناطق محروم کرده است؛ تا با اجرای این طرح و کمک خیرین و سایر سازمان ها بتواند خدمات کتابخانه ای مؤثری در راستای اجرای عدالت فرهنگی ارائه دهد.

وی هدف از اعزام کاروان کتابداران شهرستان گناباد به مناطق کم برخوردار را فراهم نمودن امکان استفاده اهالی روستاهای کم برخوردار اطراف شهرستان از برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی دانست تا بتوانند بحث کتاب و ترغیب به کتابخوانی را در میان مردم روستا ترویج دهند.

عطر کتاب در روستای «گیسور» خراسان رضوی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد خاطرنشان کرد: در همین راستا، کاروان مروجان کتاب با اعزام به روستای گیسور به اجرای طرح کتاب در گردش و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله بازی، شعرخوانی، قصه گویی، اهدای کتاب و.... پرداختند.

مظلوم ادامه داد: روستای گیسور با ۱۷۰۰ نفر، در ۶۵ کیلومتری از مرکز شهرستان واقع است. این روستا تعداد ۴۰۰ دانش آموز دارد که متاسفانه با وجود فاصله ای که از شهر گناباد دارد، کتابخانه ندارد. با صحبت و رایزنی که با غلامرضا خرمشاهی، دهیاری روستا و خیرین به عمل آمد، تعداد ۲۰۰ عنوان کتاب با موضوعات متنوع شامل شامل داستان های بوستان سعدی، پروین اعتصامی و… خریداری شد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سنا IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    وای اینجا مدرسه منه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها