یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
حضور ۷۴ شرکت خارجی در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران

۴۵۶ شرکت داخلی و ۷۴ شرکت خارجی در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران در فضایی بالغ بر ۴۵ هزارمتر مربع حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست خبری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته (IPP) (شنبه ۱۸ آذرماه) با حضور حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران و احمد ابوالحسنی، مدیرعامل شرکت آروین مهر فجر و جمعی از اصحاب رسانه در محل اتاق اصناف تهران برگزار شد.

در این نشست، حمیدرضا رستگار با بیان اینکه اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، ویترین اقتصاد کشور هستند، گفت: در تهران ۱۳۵ اتحادیه در رسته‌های مختلف فعالند که هرکدام از این صنایع در بخش توزیع نیازمند به چاپ و بسته‌بندی هستند، از این رو استاندارد بودن این حوزه به ویترین و فروش نهایی هر صنعتی کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: اتاق اصناف آمادگی بهره‌مندی از صنعت چاپ را در موضوعات مختلف اقتصادی دارد. ارزش افزوده این صنعت قابل توجه است چراکه اثبات شده کالاهایی بهتر و بیشتر به فروش می‌رسند که از چاپ و بسته‌بندی شکیل‌تری برخوردار باشند.

به‌گفته وی، نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران، نقطه عطف اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و این صنف محسوب می‌شود و این یک فرصت استثنایی برای این صنعت است.

در ادامه این نشست خبری، احمد ابوالحسنی، مدیرعامل شرکت آروین مهر فجر، برگزارکننده این آوردگاه، ضمن عذرخواهی از شرکت‌هایی که به دلیل کمبود جا از حضور در این رویداد به‌عنوان غرفه‌گذار بازمانند، بیان کرد: سی‌امین دوره نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۵ آذرماه از ۸ صبح تا ساعت ۱۵ در نمایشگاه بین‌المللی تهران و فضایی بالغ بر ۴۵ هزارمتر مربع برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این رویداد، ۴۵۶ شرکت داخلی، ۷۴ شرکت خارجی و بالغ بر ۱۰۰ بازدیدکننده خارجی حضور دارند.

وی افزود: بیشترین شرکت‌کنندگان خارجی در این آوردگاه از کشور چین هستند؛ همچنین شاهد حضور شرکت‌کنندگانی از ایتالیا و آلمان هم در سالن ۳۵ نمایشگاه خواهیم بود.

ابوالحسنی گفت: افتتاحیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته، جهارشنبه ۲۲ آذرماه ساعت ۱۰ و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار و در این مراسم از سند چشم‌انداز صنعت چاپ رونمایی خواهد شد.

وی در باره با ساعت برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته گفت: مشکل اصلی که در زمینه ساعت برگزاری نمایشگاه ایجاد شده است مربوط به ترافیک منطقه و پلیس راهور است. این قضیه را دنبال کردیم و حتی این پیشنهاد را دادیم که نمایشگاه از ۱۵ تا ۱۰ شب برگزار شود که متاسفانه مورد استقبال قرار نگرفت.

رئیس سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته درباره تبلیغات برگزاری نمایشگاه گفت: نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی یک نمایشگاه تخصصی است که برای عام مناسب نیست. تبلیغات در سطح نمایشگاه انجام شده است؛ همچنین به دوستانی که با چاپ ارتباط دارند اطلاع‌رسانی شده و بدنه صنعت چاپ هم که از طریق رسانه‌ها و اتحادیه‌ها از برگزاری نمایشگاه مطلع شده‌اند. تمایل شرکت‌کنندگان هم به بازدیدکنندگان تخصصی است بنابراین تبلیغات محیطی به چنین روش‌هایی انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها