چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
ادبیات دینی کودک و نوجوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت

خراسان‌رضوی – سلسله جلسات عصرانه داستان‌نویسان‌ رضوی با موضوع بررسی ادبیات دینی کودک و نوجوان و کارگاه انتقال تجربه داستان‌نویسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، در صد و یازدهمین نشست عصرانه داستان‌نویسان‌رضوی که با حضور جمعی از علاقه‌مندان و دوستداران ادبیات کودک و نوجوان و داستان‌نویسان برگزار شد، ادبیات دینی کودک و نوجوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بخش دوم این جلسه نیز که با حضور علی باباجانی، نویسنده و دبیر جشنواره بین‌المللی کتابِ سلام و سید علیرضا مهرداد، کارشناس و منتقد کارگاه انتقال تجربه داستان‌نویسی همراه بود، کارگاه انتقال تجربه داستان‌نویسی برگزار شد.

مسائل اساسی ادبیات دینی و ادبیات کودک و نوجوان، ملاک دسته‌بندی مخاطبان، ارائه نکاتی از سابقه جشنواره بین‌المللی کتاب سلام و ویژگی‌های چهاردهمین دوره این جشنواره بخشی از موضوعات مطرح شده در صد و یازدهمین نشست عصرانه داستان‌نویسان رضوی بود.

علی باباجانی سال ۱۳۵۲ در روستای تاریخی وفس استان مرکزی به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته ادبیات فارسی تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد و از نویسندگان و شاعران شناخته شده کودک و نوجوان معاصر به شمار می‌رود. وی علاوه بر نویسندگی و شعر به بررسی و پژوهش در حوزه ادبیات دینی علاقمند است و در این زمینه آثار متعددی همچون مجموعه قصه‌های حنانه، یک نفر تو را دوست دارد، قصه آن مرد بزرگ، نیایش‌های کودکانه، دنیا هدیه می‌خواهد، هجده دانه خرما، جشن تولد سارا، مهمان عزیز و … را تالیف کردند علی باباجانی دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی کتابِ سلام است.

به گزارش ایبنا؛ سلسله نشست‌های عصرانه داستان نویسان رضوی از دی ماه سال ۱۳۹۶ به صورت مستمر هر سه‌شنبه در فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار می‌شود که زنده‌نام سعید تشکری، نویسنده و مدرس ادبیات داستانی و دراماتیک و عضو کانون جهانی منتقدان ITCA، در بیش از ۱۰۰ جلسه، آموزش، نقد و بررسی آثار نویسندگان نوقلم با محوریت امام رضا (ع) را در این جلسات برعهده داشت.

پس از آن علیرضا مهرداد نویسنده، منتقد و کارشناس ادبی دبیر علمی «نشست‌های عصرانه داستان نویسی رضوی» را بر عهده گرفت و هر هفته به نقد و بررسی آثار و آموزش داستان نویسان می‌پردازد هم چنین اینکه در این جلسات مهدی سیم‌ریز، مدیر تولید به‌نشر و نویسنده و دکترای ادبیات هم حضور دارد.

فروشگاه مرکزی به‌نشر واقع در خیابان امام خمینی (ره) مشهد و مقابل باغ ملی واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها