دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
نشستی با محوریت کتاب «قیام پاییزی» در گرگان برگزار می‌شود

گلستان- در ادامه سلسله نشست‌های سرزمین برادری و گنجینه ناتمام، نشستی با محوریت کتاب «قیام پاییزی» به قلم غلامرضا خارکوهی در شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، در ادامه سلسله نشست‌های سرزمین برادری و گنجینه ناتمام و با نگاهی به کتاب قیام پاییزی به قلم غلامرضا خارکوهی نشستی در روز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در آستان مقدس امام‌زاده عبدالله گرگان برگزار می‌شود.

در این نشست که به همت حوزه هنری استان گلستان شکل‌گرفته است؛ جمعی از شاهدان عینی واقعه خونین پنجم آذر گرگان نیز روایتگری خواهند کرد.

کتاب «قیام پاییزی» روایت‌های شفاهی از قیام ۵ آذر مردم گرگان در سال ۱۳۵۷ است که در ۲۹۶ صفحه و قطع رقعی به همت انتشارات قلم صحرا روانه بازار نشر شده است.

به گزارش ایبنا، قیام پنجم آذر سال ۱۳۵۷ مردم گرگان، از جمله رویدادهای تاریخی در تقویم فرهنگی این شهرستان است که ۷۷ روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در اعتراض به جنایت ۲۹ آبان حکومت شاهنشاهی در یورش به صحن حرم رضوی و به شهادت رساندن زائران اتفاق افتاد و در این روز تظاهراتی چند هزار نفری توسط مردم گرگان علیه رژیم پهلوی شکل گرفت که منجر به شهادت ۱۴ نفر و مجروح شدن حدود ۲۰۰ نفر شد که در سالیان اخیر تاریخ پنجم آذرماه به نام روز ملی گرگان نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها