یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
کتاب «راه راهب» منتشر شد

کتاب «راه راهب» اثری از گاور گوپال داس از سوی نشر اریش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «راه راهب» نوشته گاور گوپال داس است که به عنوان یک راهب، بیش از بیست سال است در یک آشرام در بمبئی زندگی می‌کند و مربی انسان‌های زیادی است.

کتاب «راه راهب» درصدد است روش شاد و متعادل زندگی کردن را به انسان بیاموزد. به عقیده گوپال، برای متعادل زیستن باید برای خودمان اولویت‌هایی تعیین کنیم؛ اولویت‌هایی در زندگی شخصی، روابط عاطفی، اجتماعی و زندگی کاری. او می‌گوید می‌توانیم برای خود، تمریناتی را در نظر بگیریم و مطابق آن به مرور به زندگی خود نظم ببخشیم. گوپال، شکرگذاری را یکی از این تمرین‌ها می‌داند. گوپال، بر خلاف روانشناسان زرد، که شادمانی به هر قیمتی را توصیه می‌کنند، عقیده دارد ناراحت بودن نیز یک روند منطقی است و انسان حق دارد در مواجهه با بحران‌ها ناراحت باشد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «هیچ دسری به خوشمزگی بستنی نیست، مخصوصاً در مناطق گرمسیری. با این حال ایدئولوژی‌ای که پشت بستنی وجود دارد، این است که: از زندگی لذت ببرید قبل از اینکه آب شود. این نماد هندوئیسم است؛ هر لحظه از زندگی خود را با لذت‌های شخصی بچشید و از آن لذت ببرید. از طرفی دیگر، شمع نماد یک ایدئولوژی دیگر است: به دیگران نور می‌بخشد قبل از اینکه آب شود. بستنی و شمع هردو آب می‌شوند، اما دلیل آن‌ها برای این کار کاملاً متفاوت است. شمع از موم درست شده است. ماهیت اصلی آن سوختن و نوردادن به دیگران برای دیدن است. این طبیعت از خودگذشتۀ یک شمع است. فقط به‌خاطر اینکه نمی‌توانیم کاملاً مانند یک شمع باشیم، به این معنی نیست که باید به‌سادگی مثل یک بستنی خودخواه بمانیم. مسیر زندگی حرکت‌کردن از بستنی‌بودن و رسیدن به شمع‌بودن است. این هدف مرکزی هرشخصی در زندگی است: شریک شود، ببخشد و به دیگران کمک کند».‌

کتاب «راه راهب» توسط دلارام ابتهاج ترجمه شده و نشر اریش آن را در ۱۸۴ صفحه و به قیمت ۱۷۵ هزارتومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط