یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
«فضیلت فکری در کار دانشگاهی» منتشر شد

کتاب «فضیلت فکری در کار دانشگاهی» نوشته جدید امیرحسین خداپرست از سوی انتشارات موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «فضیلت فکری در کار دانشگاهی» به تحلیل فعالیت‌های دانشگاهی می‌پردازد و به این اشاره می‌کند که فعالیت دانشگاهی نیز از آنجا که دربردارنده انواعی از گفتارها و کردارهاست، می‌تواند همچون هر گفتار و کردار انسانی و ارادی دیگری، در معرض داوری اخلاقی قرار بگیرد. استدلال اصلی این کتاب آن است که نظریه فضیلت، هم در وجه عملی هم در وجه فکری، خود برای ارزیابی فعالیت دانشگاهی مبنای نظری مناسبی فراهم می‌کند.

دربخشی از کتاب می‌خوانیم: «فضیلت‌های اخلاقی و فکری خصلت‌هایی هستند که می‌توانند فعالیت دانشگاهی را کمال بخشند و در نقطه مقابل رذیلت‌های اخلاقی و فکری خصلت‌هایی هستند که فعالیت دانشگاهی را تنزل می‌دهند و از کارکرد مناسب و ارزشمند باز می‌دارند علاوه بر اهمیت خصلت‌های منشیِ فضیلت‌مندانه در تک تک افراد، ساختاری نیز که افراد در آن زندگی و فعالیت می‌کنند باید از ویژگی‌هایی برخوردار باشد که ظهور این خصلت‌ها را میسر کند. بر همین اساس علاوه بر منش فضیلت‌مندانه دانشگاهیان، نیازمند دانشگاه به مثابۀ نهاد فضیلت‌مند هستیم نهادی آزاد مستقل و واجد روابط دانشگاهی فضیلت مندانه نگریستن به زندگی و عمل الگوهای دانشگاهی فضیلت مند راهبر ما به سوی آراستگی به فضیلت‌های اخلاقی و فکری در کار دانشگاهی و ساختن دانشگاه به منزله نهادی فضیلت‌مند است».

کتاب «فضیلت فکری در کار دانشگاهی» نوشته امیرحسین خداپرست، توسط انتشارات موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در ۴۵۸ صفحه و به قیمت ۲۳۸ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها