چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
روایتی از نویسنده کرمانی که اثرش به ۱۸ زبان ترجمه شد

کرمان- نعیم احمدی نژاد فرسنگی، نویسنده خوش ذوق و پرکار اهل شهرستان کرمان است که یکی از آثار او به نام کتاب «فاتح قله عشق» درباره‌ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به ۱۸ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): نعیم احمدی نژاد فرسنگی در حوزه دفاع مقدس آثار زیادی را منتشر کرده که تاکنون به چندین زبان مختلف ترجمه شده و در خارج از کشور توسط ناشران مطرح اروپایی و آسیایی منتشر شدند.

این نویسنده کرمانی موفق به دریافت چندین جایزه بین المللی برای کتاب های دفاع مقدس از جشنواره های خارجی شده است، کتاب هایی که وی درباره دفاع مقدس در داخل و خارج از کشور منتشر کرده است، بسیارند که این امر نشان از تلاش زیاد او در این حوزه دارد.

پای صحبت این نویسنده نشستیم تا از پستی و بلندی کارش بگوید، از اینکه چه عشقی به شهدا دارد و بیشتر آثارش در حوزه دفاع مقدس است.

- اغلب آثار شما در غرب منتشر شده، آیا به آزادی بیان در غرب باور دارید؟

بله تمامی آثار من در خارج از کشور منتشر شده اند، غرب مدعی آزادی بیان است، اما آیا واقعاً در غرب آزادی بیان وجود دارد؟ در غربی که اگر کسی درباره هولوکاست و صهیونیست مطلبی بگوید او را جریمه می‌کنند، این آزادی بیان نیست. در اینکه آزادی بیان غربی یک تراژدی مضحک بیش نیست جای کوچکترین تردیدی برای من وجود ندارد از جمله نمونه های نقض آزادی بیان در غرب مسئله هولوکاست است.

روایتی از نویسنده کرمانی که اثرش به ۱۸ زبان ترجمه شد

در غرب کوچکترین انتقادی مساوی است با جریمه و اخراج اما در نقطه مقابل زمانی که افراد یا رسانه‌های غربی به مقدسات دینی یا چهره‌های ملی و مذهبی مسلمانان توهین می‌کنند، ناگهان بیرق آزادی بیان برافراشته شده و هرگونه نقدی با این استدلال که «اینجا آزادی بیان وجود دارد» پاسخ داده می‌شود. نمونه یک چنین رفتارهایی را در ماجرای حمایت ایرانیان از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عینه می‌توان مشاهده کرد.

وقتی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا طی سخنانی که در جمع هوادارانش در «میلواکی» انجام داد و توهینی بسیار زشت به این شهید عارف کرد، کتابی با نام «دیوانه ای به نام ترامپ» به دو زبان انگلیسی و فرانسوی توسط ناشرانی از این دو کشور در اروپا منتشر کردم.

_ آیا فروش اینترنتی آثار شما با استقبال مواجه شده است؟

آثارم در فروشگاه اینترنتی آمازون و در وب سایت های عرضه کتاب برای فروش گذاشته و استقبال خوبی نیز از این کتابها شده است.

روایتی از نویسنده کرمانی که اثرش به ۱۸ زبان ترجمه شد

در سال ۲۰۲۲ میلادی از طرف این سایت ایمیلی به بنده شد و به من اعلام کردند که به دلیل دو کتاب «دیوانه ای به نام ترامپ» و کتاب «افسانه ای به نام هلوکاست»، کتابهای شما از سایت حذف و درآمد حاصل از فروش این دو کتاب و بقیه کتاب هایتان بلوکه می شود. این رویکردهای متضاد در خصوص بحث آزادی بیان، نشان‌دهنده استفاده ابزاری از بحث رسانه در مواجهه با موضوعات مختلف در غرب است.

_ در مورد شهدای کرمان چند کتاب نوشته‌اید؟ مهمترین کتاب‌های خود را مختصر معرفی کنید.

از جمله کتاب های متعدد در رابطه با شهدای استان کرمان می توان به کتاب «فاتح قله عشق» درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد که این کتاب به ۱۸ زبان آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی، انگلیسی، چینی، ترکی، پرتغالی، ایتالیایی، سوئدی، رومانیایی، روسی، دانمارکی، نروژی، مجاری، لهستانی، فنلاندی، کره ای و عربی ترجمه شده و در خارج از کشور توسط ناشران اروپایی و آسیایی منتشر شده است.

کتاب هایی هم که به تازگی منتشر شده شامل «حجابی که بهای بهشتش شد» که روایتی است از زندگی شهیده صغری مغفوری تنها شهیده دوران کشف حجاب رضاخانی در کرمان است که کتاب علاوه بر انتشار در داخل کشور به سه زبان فرانسوی، انگلیسی و عربی در خارج از کشور هم منتشر شده است. اوایل سال ۲۰۲۳ کتاب توسط ناشر فرانسوی به جشنواره Grenoble فرانسه فرستاده شد و کتاب موفق به کسب دیپلم افتخار این جشنواره شد.

روایتی از نویسنده کرمانی که اثرش به ۱۸ زبان ترجمه شد

کتاب «افسانه ای به نام هولوکاست» و «دیوانه ای به نام ترامپ» در وبسایت آمازون در دسترس است

با همکاری بسیج هنرمندان استان کرمان مقاله ای از کتاب تهیه کردم و در همایش «زن در صد سال اخیر» که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، ارائه کردم و مورد استقبال واقع شد همچنین کتاب «افسانه ای به نام هولوکاست»، این کتاب به بررسی جعلی بودن حادثه هولوکاست پرداخته است.

سال ۲۰۱۹ میلادی نسخه انگلیسی کتاب توسط ناشری از کشور اتریش در خارج از کشور منتشر شد. با توجه به استقبال خوبی که از کتاب صورت پذیرفت ناشر کتاب، کتاب را به زبان های فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، آلمانی و روسی ترجمه کرد و در سراسر اروپا و آمریکا توزیع کرد. کتاب در سایت های معتبر از جمله آمازون آمریکا هم نمایه شده است؛ انتشار کتابی در رابطه با هولوکاست که یک موضوع ممنوعه در اروپا و آمریکا است و تحقیق کردن در رابطه با آن جریمه های سنگینی دارد یک کار کم نظیر در سطح جهان بود.

کتاب های مجسمه تقوا درباره شهید عبدالمهدی مغفوری و عارف لشکر ۴۱ ثارالله درباره شهید محمدحسین یوسف الهی است.

کتاب «چهل سال دوستی» درباره شهید حسین پور جعفری است. کتاب جهاد اکبر، سیره و سبک زندگی شهید اکبر جهانشاهی است و کتاب دلی که عاشق خدا بود درباره شهید محسن برهانی نوشته شده است. کتاب شهید راه ولایت نیز درباره شهید غلامرضا لنگری زاده که از شهدای مدافع حرم بود همچنین کتاب «منتظر» در مورد شهید علی اکبر بختیاری است.

روایتی از نویسنده کرمانی که اثرش به ۱۸ زبان ترجمه شد

در «مسیر عشق» سیره و سبک زندگی شهیده طاهره اشرف گنجویی، «در مسیر خودسازی» شهید علی ماهانی، «در مسیر حق» سیره و سبک زندگی شهید علی صیاد شیرازی، «بر مدار عشق» شهید حاج یونس زنگی آبادی، «بی تفاوت نبود» روایتی از سبک زندگی شهید امر به معروف و نهی از منکر مرتضی ضیاعلی، «حجابی که بهای بهشتش شد» بر اساس زندگی شهیده صغری مغفوری و کتابهای «فرزندان خمینی»، «سربازان علی» و «نامه هایی از فرزندان حاج قاسم» برخی از آثاری هستند که منتشر شده اند و همه این کتابها به غیر از کتاب شهید صیاد شیرازی در رابطه با سیره و سبک زندگی شهدای بزرگوار استان کرمان هستند.

روایتی از نویسنده کرمانی که اثرش به ۱۸ زبان ترجمه شد

- برخی کتب شما برنده جایزه های بین المللی شده اند، آنها را معرفی کنید.

برخی کتاب های دفاع مقدس از جشنواره های خارجی جایزه گرفتند. کتاب «فاتح قله عشق» سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، کتاب برتر سال ۲۰۲۱ انتشارات النور، «مجسمه تقوا» شهیدعبدالمهدی مغفوری برنده دیپلم افتخار جشنواره Peaceheroes فرانسه، «عارف لشکر ۴۱ ثارالله کرمان شهید محمدحسین یوسف الهی برنده دیپلم افتخار جشنواره دوحه قطر سال ۲۰۲۲، «دلی که عاشق خدا بود» شهید محسن برهانی، برنده دیپلم افتخار جشنواره البترون کشور لبنان ۲۰۲۲ شدند. کتاب «منتظر» شهید علی اکبر بختیاری، کتاب برگزیده جشنواره Ron کشور فرانسه، کتاب «در مسیر عشق» سیره و سبک زندگی شهیده طاهره اشرف گنجویی نیز برنده دیپلم افتخار جشنواره زنان تاثیرگذار سوییس ۲۰۲۲ شد. همچنین کتاب «در مسیر خودسازی» شهید علی ماهانی، برنده دیپلم افتخار جشنواره Pen to Hands کشور فرانسه و کتاب «بر مدار عشق» شهید حاج یونس زنگی آبادی، کتاب برگزیده جشنواره وانتا ۲۰۲۱ شد.

کتاب «بی تفاوت نبود»، روایتی از سبک زندگی شهید امر به معروف و نهی از منکر، مرتضی ضیاعلی کتاب برگزیده جشنواره کلام النور کشور امارات ۲۰۲۲؛ کتاب «حجابی که بهای بهشتش شد» بر اساس زندگی شهیده صغری مغفوری، دیپلم افتخار از جشنواره ادبی Grenoble را بدست آورد همچنین کتاب شعر «پدر من یک رزمنده بود» برنده دیپلم افتخار آکادمی Padova ایتالیا و کتاب «نامه هایی از فرزندان حاج قاسم» که در رابطه با وصیت نامه رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم است، برگزیده جشنواره ادبی صلح کلرمون فرانسه شد. اینها از جمله جوایزی هستند که بنده در جشنواره های بین المللی موفق به دریافت آنها شدم که برخی از این جوایز را امسال به موزه دفاع مقدس شهرستان کرمان اهدا کرده ام.

روایتی از نویسنده کرمانی که اثرش به ۱۸ زبان ترجمه شد

جوایز کتاب های فاتح قله عشق, عارف لشکر ۴۱ ثارالله و مجسمه تقوا در موزه دفاع مقدس کرمان در دسترس عموم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها