چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
راهیابی ۸ زنجانی به مسابقات کشوری قرآن کریم در خراسان شمالی

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ۸ زنجانی در مسابقات مرحله کشوری قرآن کریم در بجنورد به رقابت می‌پردازند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: مسابقات کشوری قرآن کریم از نهم تا هجدهم آذرماه سال جاری در بجنورد استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۴ نفر از آقایان و ۴ نفر از بانوان استان زنجان به مرحله کشوری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نغمات مذهبی جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های آوایی راه یافته‌اند.

کرمی با اشاره به اینکه محمدمهدی مولایی در رشته اذان، سعید دویران در رشته ترتیل، علی غلام آزاد در رشته حفظ کل، و فریبرز اسکندری در رشته دعاخوانی در بخش آقایان به مسابقات کشوری راه یافتند، افزود: همچنین خانم‌ها مریم فضلی و رقیه حسنلو در رشته قرائت ترتیل، رقیه حسینخانلو در حفظ ۱۰ جزء، نرگس محمدلو در رشته دعاخوانی نیز راه یافتگان به مرحله کشوری در بخش بانوان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ۳۵۶ شرکت کننده از ۳۱ استان در ۶ رشته آوایی، و۲ رشته نغماتی در این دوره از مسابقات با هم به رقابت خواهند پرداخت و در مجموع ۶۰ داور نیز در این رقابت‌ها آثار و اجراها را در رشته‌های مختلف بخش آقایان و بانوان داوری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: همچنین ۷ نفر از استان نیز به مرحله نیمه نهایی مسابقات کتبی معارفی این دوره از مسابقات راه یافته اند که در صورت کسب امتیازات لازم، به مرحله کشوری که از ۱۱ تا ۱۳ دی ماه در قم برگزار خواهد شد حضور پیدا خواهند کرد.

بیش از ۸۰ درصد هزینه های نزدیک ۲۰ میلیارد تومانی این مرحله از مسابقات از درآمد موقوفات و نیات خیر واقفین ارجمند در سطح کشور تامین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط