سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر برنامه‌های فرهنگی لرستان

لرستان - دادستان مرکز لرستان بر لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر برنامه‌های فرهنگی از طریق رسانه‌های استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، داریوش شاهون‌وند روز سه‌شنبه با همراهی معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستانی مرکز استان ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب خرم‌آباد با مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان در مورد همکاری‌های فرهنگی دیدار و گفت‌وگو کردند.

دادستان مرکز استان ضمن ابراز رضایت از برگزاری نمایشگاه کتاب و برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی در نگارخانه هژبر مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد و ارائه تخفیف‌های مناسب در نمایشگاه کتاب خرم‌آباد گفت: لازم است اطلاع‌رسانی‌های رسانه‌های استان و صدا و سیمای استان در زمینه‌های برنامه‌های فرهنگی هنری که در استان صورت می‌گیرد بیشتر باشد که عموم مردم از برگزاری برنامه‌های مختلف اطلاع داشته باشند و بتوانند از فرصت‌هایی مانند این نمایشگاه استفاده کنند.

لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر برنامه‌های فرهنگی لرستان

وی گفت: برپایی نمایشگاه‌های مختلف در سطح استان برای هنرمندان این فرصت را به وجود می‌آورد که کارهای آنها در معرض بازدید استادان نیز قرار بگیرد و اگر ایرادی نیز وجود دارد در رفع آنها اقدام کنند و کارهای بهتری در آینده ارائه شود.

شاهون‌وند با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ در جامعه گفت: باید به همه ظرفیت‌ها و نهادهای فرهنگی استان یک نگاه جامع داشت و در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کرد.

دادستان مرکز لرستان افزود: در حوزه‌های فرهنگی نگاه ایجابی به جای نگاه‌های سلبی، جذب حداکثری و دفع حداقلی، توجه به ظرفیت نسل جوان و فضای مجازی، بسیار اهمیت دارد.

لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر برنامه‌های فرهنگی لرستان

بسیاری از جرائم و نا امنی‌ها به مسائل فرهنگی باز می‌گردد

در بخش دیگری از این نشست صادق حیدری، معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستانی مرکز استان با بیان اینکه گره زدن فرهنگ و هنر یک استان به مسائل قضایی باعث انحطاط فرهنگ یک جامعه می‌شود و تاثیرات منفی به دنبال دارد افزود: بسیاری از جرائم و نا امنی‌ها به مسائل فرهنگی باز می‌گردد.

وی گفت: کار فرهنگی کردن در سطوح اولیه می‌تواند اقدام پیشگیرانه بسیار مناسب در آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی گفت: در همکاری، هم‌افزایی و رفع موانع و ارائه راهکار معاونت حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستانی مرکز استان آماده هر گونه همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر برنامه‌های فرهنگی لرستان

لزوم پیوست فرهنگی در همه امور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه اهمیت و جایگاه فرهنگ بر همه ما واضح و مبرهن است افزود: باید پیوست فرهنگی طبق فرمایش مقام معظم رهبری در همه امور وجود داشته باشد.

اعظم روانشاد با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در استان لرستان به صورت مطلوب پیش می‌رود افزود: آنچه که در استان وجود دارد موازی‌کاری‌های فرهنگی و فعالیت‌های جزیره ای در حوزه‌های فرهنگی است که اثربخش نخواهد بود.

روانشاد با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی باید برای مردم قابل لمس باشد افزود: کارهای عقب‌مانده زیادی داریم، در دولت مردمی باید هم‌افزایی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، همان‌گونه که در کنگره شش هزار و ۵۵۵ شهید استان این هم‌افزایی به وجود آمد این هم‌افزایی را باید حفظ کنیم.

لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر برنامه‌های فرهنگی لرستان

رسانه‌ها و هنرمندان باید با ادبیات قضایی آشنایی داشته باشند

وی افزود: فضای مجازی به نوعی هم امکان است و هم تهدید و در این راستا نیاز به همفکری و همکاری با مراجع قضایی ملموس است و رسانه‌ها و هنرمندان باید آموزش‌هایی در زمینه ادبیات قضایی داشته باشند که می‌توان همکاری‌هایی در این زمینه داشته باشیم.

روانشاد پیشگیری از وقوع جرم به وسیله ابزارهای فرهنگی و هنری را یکی از راه‌های همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از رویکردهای مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار دارد.

روانشاد عنوان کرد: در حوزه‌های قضایی و فرهنگی اشتراکات زیادی برای همکاری وجود دارد و موضوع حقوق عمومی شهروندان، پیشگیری از وقوع جرم و مدیریت فضای مجازی از مهمترین اشتراکات کاری در این زمینه است که امیدوارم با همکاری‌های مشترک بتوانیم گام های ارزنده‌ای در این زمینه برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: همه ما سربازان فرهنگی این نظام هستیم و همه در یک راستا فعالیت می‌کنیم و امیدوارم که بتوانیم بخش کوچکی از وظایف سنگینی که برعهده‌مان است را با یک همگرایی و هم‌افزایی فرهنگی به سرانجام برسانیم.

معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مدیر حراست، بازرس و کارشناس حقوقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این دیدار حضور داشتند و به بیان مسائل و دغدغه‌های خود با دادستان مرکز استان پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها