دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
جشن «یار مهربان» در زنجان برگزار شد

زنجان- جشن «یار مهربان» با حضور اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، جشن «یار مهربان» به همت کتابخانه عمومی فرهنگسرای امام خمینی (ره) و با هدف آشنایی بیشتر کودکان با کتابخانه برگزار شد.

در این جشن فرهنگی؛ فواید مطالعه کتاب در زندگی و همچنین کتاب‌های مناسب سن کودک و نوجوان معرفی شده و در نهایت مسابقه قصه گویی برای کودکان برگزار شد.

بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی زنجان

به منظور ترغیب حضور کودکان در کتابخانه ۳۵۰ دانش‌آموز از کتابخانه عمومی «افق» حضور پیدا کرده و با خدمات متنوع کتابخانه‌های عمومی آشنا شدند.

این دانش‌آموزان از مدارس بسیج، روزبه، شاهد آل یاسین، الغدیر، سرای دانش، نور یاسین و حجاب در این کتابخانه‌ها حضور پیدا کردند.

دانش‌آموزان در بازدید از کتابخانه‌های عمومی، علاوه بر آشنایی با بخش‌های مختلف همچون مخزن و روش جستجوی کتاب و نشریه‌ها قادر خواهند بود؛ در برنامه‌هایی همچون قصه گویی، نقاشی خلاق و کارگاه آشنایی با مشاهیر جهان شرکت کنند.

آموزش امداد و نجات اولیه برای اعضای کتابخانه‌های عمومی

دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه ویژه کودکان با تاکید بر آموزش اقدامات اولیه و جلوگیری از تشدید وضعیت مصدوم تحت عنوان «نجات یک زندگی» در کتابخانه عمومی امام علی (ع) شهرستان خدابنده برگزار شد.

این آموزش‌ها شامل اقداماتی از قبیل کمک در هنگام وقوع حوادث برای جلوگیری از مرگ، پیشگیری از صدمات و عوارض بعدی، کاهش درد و رنج مصدوم قبل از رسیدن افراد حرفه ای و انتقال مصدوم به مراکز درمانی بود.

پویش قصه گویی از مقاومت برای کودکان راه‌اندازی شد

پویش قصه‌گویی «قصه‌هایی از مقاومت برای کودکان» به منظور همدلی با کودکان غزه و اعلام انزجار از حمله‌های وحشیانه به زنان و کودکان مظلوم فلسطینی، همزمان با سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، برگزار می‌شود.

این پویش با مشارکت ویژه کتابداران نهاد در کتابخانه‌های عمومی و تمامی علاقه‌مندان در گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با ضبط قصه‌گویی خود با موضوع مقاومت ویژه کودکان ایران، غزه و لبنان از سه داستان پیش‌بینی شده شامل «سردار مهربان»، «بابا رستمعلی» و «رمادی» در این پویش شرکت کنند.

جلسات آموزشی کمک درسی ریاضی در کتابخانه روستای سوکهریز برگزار می‌شود

سلسله جلسات آموزشی کمک درسی ریاضی برای دانش‌آموزان مقطع ششم ابتدایی، روزهای یکشنبه و سه شنبه در کتابخانه عمومی توحید روستای سوکهریز برگزار می‌شود.

تحقق عدالت فرهنگی- آموزشی، آشنایی بیشتر با فضای کتابخانه و ترغیب حضور کودکان و نوجوانان، تقویت پایه درسی دانش‌آموزان و ترویج کتابخوانی از جمله اهداف برگزاری این جلسات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط