پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
اجرای «باغ کتاب» در برنامه زنده «شو بندر» از مرکز خلیج فارس

هرمزگان - آیتم «باغ کتاب» در برنامه زنده «شو بندر» از مرکز خلیج فارس به معرفی تصویری کتاب در هرمزگان می‌پردازد.

کارشناس - مجری برنامه تلویزیونی «شو بندر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از آغاز معرفی کتاب در برنامه زنده و پربیننده شو بندر از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس (بندرعباس) خبر داد.

فرزانه برزیگر در این خصوص گفت: همزمان با آغاز هفته کتاب در آیتم ویژه‌ای تحت عنوان «باغ کتاب» از برنامه زنده «شو بندر» از مرکز خلیج فارس در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، با نگاه تخصصی، معرفی کتاب را آغاز کردیم و این کار همچنان ادامه دارد.

کتابدار کتابخانه آیت الله طالقانی بندرعباس افزود: کتاب به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای ارتقا و توسعه جوامع، بیشترین تاثیر را بر دانش فردی و فرهنگ عمومی دارد. از این رو همیشه کتاب به عنوان عنصری فرهنگ ساز و از مهم ترین مولفه‌های رشد فرهنگی در معادلات و سیاست گذاری ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه به عنوان یکی از مهم ترین دستگاه‌های توسعه و ترویج دهنده فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، طی سال‌های اخیر فعالیت‌های متعددی را در این راستا برنامه‌ریزی و اجرا کرده است و امسال نیز طی یک حرکت جدید فرهنگی و در راستای بهره گیری از زیرساخت‌های رسانه‌ای با همکاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در یکی از پر بیننده ترین برنامه‌های زنده، بخش ویژه‌ای به منظور معرفی کتاب تعریف و اجرا کرده است.

این کتابداران با تجربه و متخصص اضافه کرد: در این بخش، یکشنبه‌ها به معرفی آثار نویسندگان بومی می‌پردازیم و توجه به سلیقه‌های مطالعاتی، ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی و… از جمله شاخص‌های در نظر گرفته شده در انتخاب کتاب‌ها است

برزیگر همچنین گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان در نظر دارد طی یک برنامه‌ریزی منسجم از تمامی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های رسانه‌ای در راستای توسعه فرهنگ مطالعه استفاده کند که قطعاً در این مسیر همکاری سایر دستگاه‌ها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و حرکت در مسیر چشم انداز تعیین شده را تسهیل کند.

تاکنون کتاب‌های توهم آگاهی، تاریخ اسکله ها، مارک و پلو، غزه از بازگشت می‌نویسد، تله شادمانی، با چشم هایم جنگیدم، چراغ ها را من خاموش می‌کنم، عقاید یک دلقک در این برنامه معرفی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها