چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
کتاب «سلامت روانی جامعه» در بوشهر رونمایی شد

بوشهر – «سلامت روانی جامعه» نوشتۀ زینب دورآهکی در آیینی به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در بوشهر رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر صبح چهارشنبه در این آیین گفت: کتاب و مطالعه یک جریان فرهنگی و تربیتی در جامعه است.

وحید حیدری کتاب را ابزاری برای پویایی انسان نسبت به پیرامون زندگی خود بیان کرد و افزود: تاثیرگذاری فعالیت‌های کتاب باید به گونه‌ای باشد که مطالعه در جامعه افزایش یابد و به‌عنوان یک دغدغه جاری و ساری شود.

وی بیان کرد: امروزه خوشحال هستیم که بحث کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه به صورت جدی مطرح است و این مهم در چند سال گذشته کم‌رنگ بوده، اما با توجه به نقش و اهمیت کتاب، براساس آمار سرانه مطالعه رو به افزایش است.

حیدری با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه با موضوع کتاب باید با انسجام برگزار شود تا علاوه بر تاثیرگذاری بین مخاطبان، موجب افزایش جامعه هدف شود، افزود: موضوعات کتاب سلامت روانی جامعه برگرفته از دل قرآن است که با مطالعه انجام شده و در یک اثر ماندگار به چاپ رسیده‌است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تأکید کرد: قرآن برترین کتاب آسمانی است که توجه به آموزه‌های آن از ضروریات است و این کتاب می‌تواند راهنمایی مرجع در این راستا باشد.

حیدری گفت: رونمایی از کتاب یکی از برنامه‌های اصلی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در طول سال است که به صورت هدفمند برگزار می‌شود.

مؤلف کتاب سلامت روانی جامعه نیز در این آیین گفت: در گام اول پرداختن به موضوع سلامت روانی جامعه در قالب مقاله بود و سپس با راهنمایی اساتید و جمع‌آوری مطالب بیشتر در کتابی ۸۲ صفحه از سوی انتشارات داعیه چاپ شد.

زینب دورآهکی افزود: بهداشتی روانی، جنبه‌های مذهبی و اسلام از موضوعاتی است که در چهار بخش «کلیات و مبانی نظری»، «راهکارهای قرآنی سلامت روانی جامعه»، «آموزه‌های دینی، مذهبی و سلامت روانی جامعه» و «معاد و سلامت روانی جامعه» نگاشته شده است.

به گزارش ایبنا؛ در بخش پایانی این آیین بعد از خوانش بخشی از کتاب «سلامت روانی جامعه» از آن رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها