سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
علامه جعفری باعث شد به فلسفه علاقه‌مند شوم

آذربایجان شرقی - نویسنده بنام کشور آشنایی با علامه محمدتقی جعفری را عامل علاقمندی و گرایش خود به سمت فلسفه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، رضا امیرخانی در کتابشهر ایران در تبریز با اشاره به خاطراتش از علامه جعفری گفت: در نوجوانی علاقه‌ای به فلسفه نداشتم اما دیدار با علامه جعفری در مدرسه راهنمایی و انتخاب نوع بیان ایشان که به زبان ما نزدیکتر بود من را شیفته خودش کرد.

وی گفت: بعد از یک ماه حضور در جلسات ایشان شروع به درس دادن به ما کرد و ما یکسال شاگردی ایشان را کردیم؛ و اینگونه بود که وارد دنیای فلسفه شدیم.

امیرخانی با اشاره به شخصیت والای علامه جعفری تصریح کرد: صفا و صمیمیت و سادگی ایشان عامل محبوبیت وی در بین نسل جوان و نوجوان بود.

این نویسنده بنام کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به آخرین کتابش (نیم دانگ پیونگ یانگ) گفت: این کتاب محصول دو سفر به پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی است.

وی در مورد کتاب «داستان سیستان؛ ۱۰ روز با رهبر» گفت: سعی من بر این بود یک روایت متفاوت بنویسم زیرا در فضای تند سیاسی دوم خرداد قرار داشتیم.

امیرخانی با بیان اینکه اگر سوالی نداشته باشی نمی توانی متن خوب بنویسی افزود: از این جهت منتقدترین دوستم را به این سفر دعوت کردم تا از سوالات او و دیدگاه او برای نوشتن استفاده کنم‌.

به گفته وی، نگاه انتقادی دوستم که در من وجود نداشت در نگاشتن کتاب بسیار کمک کننده بود.

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای صدور مجوز چاپ کتاب تشکیل شد ادامه داد: این نوع نگارش در آن زمان بسیار متفاوت بود و از ادبیات رسمی که حول محور رهبری بود خارج شده بود.

امیر خانی گفت :۱۸ نقد منفی بر این کتاب وارد شده بود و اجازه چاپ به آن نمی‌دادند؛ با همه اینها کتاب منتشر و با اقبال خوبی رو به رو شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط