پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
افزایش ۶۱درصدی برنامه های فرهنگی کتابخانه مرکزی تبریز

آذربایجان شرقی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۶۱ درصدی فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه اظهار داشت: تعداد برنامه‌های اجرا شده در کتابخانه های استان از شش هزار و ۳۶۱ برنامه در سال گذشته به ۱۰ هزار و ۲۲۳ برنامه در سال جاری رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، اسد بابایی گفت: از مهمترین برنامه های فرهنگی اجرا شده می توان به جلسات نقد کتاب، کارگاه های آموزشی، معرفی کتاب و …نام برد.

بابایی ادامه داد: ۴۲ هزار کودک ۶ساله در طرح کودک کتابخوان به طور رایگان از طریق دریافت دعوتنامه از مراکز بهداشت محله های خود عضو کتابخانه شده اند.

بابایی با شاره به طرح نوجوان کتابخوان گفت: این طرح تعامل بین مدارس و کتابخانه هاست در این طرح ۱۳۰۰ نوجوان عضو کتابخانه شده اند و اولین گرد همایی بزرگ کتاب یاران در ۲۹ آبان ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد :۱۲۴ هزار و ۶۹۶ ساعت دورهای آموزشی مختلف شامل فنون مذاکره، آیین نگارش،کمک های اولیه،اکسل،wordو.. در کتابخانه ها تشکیل شده است.

بابایی با اشاره به افزایش ۱۰۸ درصدی اعضا کتابخانه های استان از هفته کتاب سال گذشته تا به امروز گفت: در روزهای ۲۳,۲۴,۲۵ آبان ماه (هفته کتاب) عضویت رایگان خواهد بود.

بابایی ادامه داد: از دیگر برنامه های هفته کتابخوانی همایش استانی تکریم کتاب و کتابدار و کتابخوانی ۲۵ آبان ماه ،۲۷ آبان افتتاح بخش کودک کتابخانه علامه جعفری ،۲۸ آبان ماه افتتاح کتابخانه کریمی مراغه‌ای ,۲۹ آبان اولین گردهمایی بزرگ کتاب یاران اشاره کرد.

بابایی با اشاره به اقدامات و فعالیت های جدید کتابخانه گفت: سامانه تلفنی الو کتاب با دریافت ۱۰ هزارتومان هزینه کتاب مورد نظر را درب منزل تحویل می‌دهد.

وی ادامه داد: برای سهولت جمع آوری منابع برای دانشجویان دکترا با دریافت کلید واژه موضوع مورد نظر اطلاعات را (چه از سایت های خارجی و چه داخلی) برایشان ایمیل می‌کنیم.

بابایی گفت :۴ اوتوبوس به عنوان کتابخانه سیار مشغول به خدمت رسانی هستند که علاوه بر امانت کتاب، قصه خوانی و مسابقه هم در آنها اجرا می‌شود.

وی در مورد بخش نابینایان کتابخانه مرکزی گفت: نزدیک به ۱۹ هزار کتاب با خط بریل موجود است و امکان چاپ و پخش کتاب با خط بریل به سایر کتابخانه هارا داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود ۳هزار و ۴۰۰ نسخه خطی در کتابخانه مرکزی اشاره کرد و گفت: قدمت این کتب از قرن دوم به بعد است و ۹۰ درصد کتب خطی توسط برادران نخجوانی جمع آوری شده اند.

بابایی ادامه داد: انجیل رسولان قدیمی ترین نسخه خطی موجود در ایران است که در این کنابخانه نگهداری می‌شود و قدمتی هزارساله دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط