یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
برگزاری بیش از ۸۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های استان کرمان

کرمان- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان از برگزاری بیش از ۸۰۰ برنامه های فرهنگی در کتابخانه‌ها، شهرستان‌ها و مرکز استان، در هفته کتاب خبر داد و برنامه های ویژه این هفته را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، احمد وفائی با تشریح اقدامات، فعالیت ها و اهم برنامه های هفته کتاب سال ۱۴۰۲ با شعار "آینده خواندنی است" گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آگاه سازی مردم از خدمات کتابخانه ها است که ویژه برنامه های هفته کتاب استان در کتابخانه های عمومی استان از ۲۳ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ادامه دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان بر لزوم برگزاری کیفی برنامه های فرهنگی هفته کتاب تاکید کرد و افزود: برنامه «صبح میثاق» زیارت قبور شهدا و مرقد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در آغازین روز هفته کتاب، دیدار با مسئولان استانی، «صبح نشاط» همراه با ورزش، همگام با مطالعه، پویش کتاب سازی «اولین کتاب دست ساز من» ویژه کودکان و نوجوانان از برنامه های این هفته خواهد بود.

وی تصریح کرد: نشست مشاوره ای چگونه کتاب خوان شویم؟، «کوی دلدادگان» برگزاری سلسله برنامه های فرهنگی؛ به مناسبت ۲۴ آبان روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در پاسداشت مقام آیت الله علامه سید محمدحسین طباطبایی هم در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از حضور کتابداران در مناطق حاشیه نشین و کمتر برخوردار خبر داد و گقت: برنامه های متنوع فرهنگی از جمله قصه گویی، نمایش خلاق، جمع خوانی، اوریگامی، اهدای کتاب برگزار می شود.

به گفته وفائی، ویژه برنامه «عطر کتاب در سیاه چادر» رویداد یک روزه در هفته کتاب است که ضمن ارائه خدمت پیک کتاب برنامه های متنوع فرهنگی در جامعه عشایری استان اجرا می شود؛ همچنین نمایشگاه های صنایع دستی زنان دختران روستا و عشایر در کتابخانه های روستایی در حمایت از کسب و کارهای کوچک و محلی برپا می شود.

وی از ۸۱۲ برنامه فرهنگی کتابخانه ای خبرداد و تصریح کرد: این برنامه ها شامل نشست کتاب‌خوان، مسابقات کتاب‌خوانی، جلسات نقد و بررسی کتاب، کارگاه آموزشی، جلسه مطالعاتی، معرفی کتاب، برنامه مناسبتی خواهند بود.

عضویت رایگان کتابخانه های عمومی کرمان در هفته کتاب

وفائی از عضویت رایگان کتابخانه های عمومی در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان خبر داد و گفت: طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به مناسبت فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان کرمان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح علاقمندان و دوستداران کتاب می‌توانند با دریافت کد تخفیف از سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به آدرس www.samanpl.ir و یا پورتال کتابخانه ها از این طرح بهره مند شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بیان کرد: برنامه هایی از جمله جذب مشارکت مردمی و کمک‌های خیرین، اجرای طرح اهدای کتاب، تشکیل جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، برنامه‌های آموزشی؛ داستان‌نویسی، طراحی و نقاشی، نویسندگی، خوشنویسی، برگزاری جلسات شعرخوانی و … از مهمترین فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده برای این ایام است.

وفائی، با تأکید بر بازدید مسئولان در هفته کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان و توجه به کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: زمینه‌های لازم برای بازدید اقشار مختلف مردم از کتابخانه‌های عمومی استان فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها