شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
نمایشنامه هنرمند مراغه‌ای در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد

آذربایجان شرقی - از نمایشنامه «مجسمه» اثر هنرمند باسابقه مراغه‌ای عرصه تئاتر و سینمای کشور، در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

هادی افتخارزاده نویسنده کتاب مجسمه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، اظهار داشت: محتوای این کتاب، سه نمایشنامه برای کودکان و نوجوانان را شامل می‌شود که از کتاب‌های درسی و آموزشی برگرفته شده و دارای کاربرد آموزشی و تربیتی است.

وی با بیان اینکه در این کتاب سه نمایشنامه‌ی خاله دایر، مجسمه و آبگیر گنجانده شده است، ادامه داد: خاله دایر تلاش می‌کند دروس مربوط به ریاضی را در قالب نمایشنامه به کودکان و نوجوانان آموزش دهد؛ نمایش مجسمه به موضوع شورای دانش آموزی و همکاری بچه ها در امور جمعی پرداخته و نمایش آبگیر هم برگرفته از اثر آهو و پرندگان نیما یوشیج در حوزه ادبیات است.

افتخارزاده یادآور شد: در طول ۳۰ سال فعالیت هنری در عرصه تئاتر و سینما و آموزش کودکان و نوجوانان بیش از ۹۰ نمایشنامه نوشته ام که به تدریج نسبت به انتشار آنان اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مطالب دور از ذهن، عدم تناسب امکانات و لحاظ محدودیت های کودکان و نوجوانان را مهمترین مشکل نمایشنامه‌های این رده سنی خواند و تصریح کرد: برای نگاشتن این آثار تلاش شده تمام محدودیت‌های فیزیکی و کمبود امکانات مدارس در اجرای نمایشنامه ها را در نظر بگیرم.

نمایشنامه هنرمند مراغه‌ای در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد

این هنرمند عرصه تئاتر و سینمای آذربایجان شرقی اظهار داشت: این نمایشنامه‌ها قابلیت اجراهای صحنه‌ای، عروسکی داشته و می‌تواند هم توسط دانش آموزان دختر و هم پسر اجرا شود.

کتاب مجسمه، توسط انتشارات «گیوا» به چاپ رسیده و در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، شبستان راهرو ۲۰ عرضه شده است.

هادی افتخارزاده (زادهٔ ۱۳۴۵ در مراغه) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران دانش‌آموخته بازیگری دانشکده هنرهای زیبا (دانشگاه تهران) بوده و از چهل و پنجمین (۲۰۱۷) جشنواره فیلم ملل اتریش برای بازی درفیلم کوتاه «گورمردها» جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط