پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
نمایشنامه‌خوانی « قاب عکسی که ریشه زده است» برگزار شد

همدان - نشست نمایشنامه‌خوانی « قاب عکسی که ریشه زده است» به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان و با همکاری گروه هنری هناسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، نشست نمایشنامه‌خوانی «قاب عکسی که ریشه زده است» طی دو روز متوالی ۴ و ۵ آذرماه ۱۴۰۲، همزمان با اختتامیه ششمین جشنواره دانایی و توانایی برای دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع مختلف تحصیلی در لابی کتابخانه مرکزی با حضور رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، محسن صیفی کار نویسنده کتاب و مونا اسکندری از نویسندگان حوزه دفاع مقدس برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان در خصوص نمایشنامه‌خوانی قاب عکسی که ریشه زده است افزود: متن نمایشنامه برگرفته از محتوای دو کتاب حاج جلال و کوله‌هایی پر از لیمو است که به قلم روح‌الله صالحی نوشته شده و توسط گروه هنری هناسه، به کارگردانی مانا پوراسد اجرا شد.

سید علی‌اصغر طباطبایی ادامه داد: این نمایشنامه در قالب نمایشنامه‌خوانی در راستای پاسداشت یاد و خاطر شهیدان و بازگویی اهداف و خاطرات آنان برای جامعه مخاطب به ویژه قشر کودک، نوجوان و جوان اجرا شد.

وی افزود: کتاب «حاج جلال» خاطرات حاج جلال حاجی بابایی پدر شهیدان علیرضا و ابوالقاسم حاجی بابایی، به قلم «لیلا نظری گیلانده» از انتشارات سوره مهر و کتاب «کوله‌هایی پر از لیمو» نیز مجموعه خاطرات معلم و سردار شهید علیرضا حاجی بابایی، فرمانده محورهای عملیاتی غرب و جنوب به قلم محسن صیفی‌کار نیز از همان انتشارات است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: نمایش‌نامه‌خوانی، خوانش یک طرح نمایشی است که از طریق قرائت گفتگوها توسط نقش‌خوان‌ها با استفاده از مهارت‌های صدا و فن بیان صورت می‌گیرد تا مخاطب، فضا، مکان، زمان نمایش و شخصیت ها را تجسّم کند.

وی بیان کرد: نمایشنامه‌خوانی از جمله برنامه‌های ترویجی مجموعه اداره شهرستان همدان است، که به منظور خوانش نمایشنامه‌های فاخر با اهدافی چون ترویج و تبلیغ مطالعه، آموزش خواندن و معرفی نمایشنامه‌های مفید و جذاب برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها